Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW E36 316, 1995 modell, og lurer på om luftmengdemåleren begynner å bli gåen. Når hvis jeg treffer en hump i større fart/ hull, lignende som får motoren til å riste litt skjer det slik at motoren går opp og ned på turtall og holder på og kveles. Når jeg da slår på luftmengdemåleren går den normalt igjen. Er dette tegn på at den begynner å gå i stykker? Har prøvd å dratt ut stikket til den, og festet, gått over ledninger og slanger og alt sitter som det skal. :(

Hvis jeg først skal bytte den, går det da an å bruke en luftmengdemåler fra en BMW E36 318 på min 316? ;)

På forhånd takk! :)

01opi30eychnak04p1vc.jpg

illustrasjon på hvordan den ser ut på en 318 men er tilsvarende en 316.

Skrevet

Høyst unødvendig å bumpe et emne under normal arbeidstid og etter kun 5 timer. La folk komme seg hjem og få middagen unna først, så er det sikkert noen som svarer deg.

Skrevet

Jeg har mere tro på at du skal slutte å trene "lengdehopp med bil" over fartsdumper. :)

"Marve-trikset" (slå på lmm'en) tyder vel mere på en vakkel-kontakt til lmm'en?

Om du kan bruke en annen lmm fra f.eks. 318i?

Tja.

Er det samme del så skal det fungere.

Men det kan hende du må kalibrere den ift ECU (mener å ha lest dette på forumet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...