Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat det samma problemet med min 520 e39. Her sa dem at speedometeret var kobla til i abs føler venstre bak. Dette kan stemme for abs og antispinn lampa lyser på bilen min.

Åssen er din? lyser dem?

Skrevet

farta på e30 er målt i diffen. den er ikke vanskelig å finne, for å sjekke kontakten.. kommer en ledning ut av diffen din, sjekk om denne sitter ordentlig. hvis ikke satser jeg på at en av ledningene bak speedo er dårlig kontakt på ;)

Skrevet
Har akkurat det samma problemet med min 520 e39. Her sa dem at speedometeret var kobla til i abs føler venstre bak. Dette kan stemme for abs og antispinn lampa lyser på bilen min.

Åssen er din? lyser dem?

Har verken abs eller antispinn, så kan ikke være det :P

Kontakten i diffen har jeg sjekket, men den så fin ut. Problemet ligger nok et annet sted :(

Skrevet

sjekket alle sikringer? ta av panelet under rattstammen og prøv å lirke på alle kontakter bak speedo, ta gjerne ut speedo og spray 5-65 el på alle kontakter

• 3 weeks later...
Skrevet

På nesten samtlege av mine 80-tals BMW'ar har eg hatt det same problemet. Dog har dette vore snakk om E-23 og E-24.

Løysinga var å skifte eitt av batteria inne i instrumentpanelet.

Eg ser på delefilmen hjå GS at det er to batteri på E-30 òg, i alle høve 325i som eg søkte på, men eg fann ikkje batteria som delenummer diverre. Men uansett ville eg ha tatt ut panelet og målt batteria... :)

Edit: Eg ser no du det står 316i i signaturen, også den bilen ser ut til å ha to batteri i instrumentpanelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...