tjernsmo Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 har planer om å bytte ut et billig jbl startsett som jeg har i bilen nå. bil 320i e36 sedan anlegget jeg vil ha: -batteri: tenkte jeg kjøper en 74ah fra mekonomen ca 1000kr -spiller: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 ( er kanskje litt i meste laget, etter som jeg har skjønt så må jeg ha 2 linje utganger. -2 stk diskant, på hver side av frontruta -2 høytalere i fram dørene -2 høytalere i hatthylla -sub:er i tvil om jeg skal ha 1 eller 2 og størrelsen. -monoforsterker -forsterker -kondensator: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 -kabler budsjettet ligger på 10-15 tusen. er helt grønn på hva som er bra og dårlig. skulle gjerne hatt litt tips og vink for valg av utstyr. lurte på om jeg skulle gjøre det så enkelt som å kjøpe en pakke. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 men som sagt aner ikke hva jeg får for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 29, 2010 Share Skrevet Mai 29, 2010 Tror du vil slite med å få den kassa der inn i bilen... Når det gjelder spilleren du har satt opp der så er det en knallgod spiller som du burde velge. At den har 3signal utganger gjør det bare lettere for deg om du skal ha høytalere i front, hatthylle og sub. Da kan du styre alt fra spilleren. Det er også en meget god pris, det er ikke sikkert dem har så mange igjen så jeg ville vært rask med bestillingen på akkurat den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Mai 30, 2010 Share Skrevet Mai 30, 2010 Helt enig ang. kassestørrelsen. Er i nærheten av hva som går i både høyde og bredde. Og husk: Selv om mange kasser virker å kunne passe etter mål av bagasjerommet, er ofte det største problemet å få kassen inn gjennom åpningen bak;-) Ang. utstyr så er det så mye å velge mellom, men gå for velkjente merker og husk kabler av grei kvalitet. JBL er dessuten absolutt verdt å satse på, mener jeg. Men i den pakken syns jeg at sub-forsterkeren burde være dobbel så kraftig for å få skikkelig effekt ut av den kassen..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjernsmo Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2010 okay, takk for svar. jeg kjøpte pakken og spillern. mulig jeg selger monoforsterkern videre hvis jeg ikke er fornøyd. skal nok få fått inn kassa på et vis:Pellers må jeg fram med drill og finerplater:P ypperlig å få så rask tilbake melding:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Mai 31, 2010 Share Skrevet Mai 31, 2010 Du er heldig hvis du får den kassa inn i bagasjerommet. Det blir i såfall traangt:-)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjernsmo Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2010 forsinket pga streik. jaja..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjernsmo Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2010 da har jeg fått alt:) regner akkurat nå, så skal bli en spennende dag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjernsmo Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 -da har jeg montert diskantene i vinduet foran. -montert spillern(veldig fornøyd med den så langt. -festet forsterkerne,kondensatoren, splitt koblinga til strøm kabelen. -satte høytalerne jeg skulle ha i dørene i hatthylla.( glemte braketer til 6x9 høytalerne-.-) -kabling fra spiller til forsterkerne. må låne meg en presshylsetang, vannpumpetanga var ikke sterk nok til hylsene. de sendte med 50mm2 istenden for 25mm2. i morra så blir det: - kabling av høytalere,sub. -ser ut som jeg må lage nye og større hull i framdørpanelene, i og med at vindussveiven er tett oppå de orginale småtassene. -lirke in basskassa. -koblet til alt:) vurderer å sette in en høytaler i hver av bakdørerne. blir det overkill/unødvending:P? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå