Oak Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Det lyser en motorlampe i dashbordet, og etter det jeg skjønnte ut av min tyske instruksjonsbok var det noe med avgass... Hadde bilen på EU i dag og mekanikern var 99% sikker på at det var Luftmassemåleren som var gåen. Mulig å få tak i en ny en rimelig? Greier jeg å bytte den selv, evt må det programmeres noe greier så lyset blir borte?
Lars89 Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Hvorfor tror han det er luftmassemåleren? Går bilen dårlig? Ville fått lest av feilkoder med diagnoseutstyr. Da får man en viss indikasjon på hva som er feil så man slipper å bytte deler unødig. Den er veldig lett å bytte. Sitter bare med noen klemmer. Men du må inn å få sletta feilkodene for å få vekk motorlampa. Fåes rimeligst på ebay.com/uk/de
marcushs Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 ehh.. tviler på at den er gåen xD det hadde du nok merket. Hvertfall på eldre modeller av bmw.
Oak Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Skrevet Mai 29, 2010 Takk for svar.. Bilen går ikke noe særlig dårligere synes jeg. Det er en 2000 mod.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Har hørt om flere som har hatt problemer med luftmassemåler på disse motorene. Men det kan også være noe så smålig som en falskluftlekkasje fra veivhusventilasjonen som også er en sikker gjenganger. Falskluft gjennom veivhusventilasjonen vil da føre til at det blir feil med avgassene.
GammelnoggeN Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Fant du ut hva som var galt? Har det samme problemet med min.. :/
Madde Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Motorlampe kan være så mangt.. men ville holdt en knapp på tett veihusventilasjon hvis det viser feil ved avgasser og du ikke har gåen topp.
pbk Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Kjenner flere som har problemer på E46 (faktisk to 2000-modeller) med motorlampe som lyser av og til. På min ble det ikke funnet noe ved diagnose, men siden jeg hadde den på Inspection II har det vært borte. Vet ikke om det er noen sammenheng. Det spilte uansett ikke noen rolle på bilens oppførsel om det lyste eller ikke, og har ikke fått noen bemerkninger på utslipp ell.l. på EU-kontroll og service. Ikke bytt noe før du vet om det har noen hensikt, er mitt tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå