Gå til innhold

Problemer med vipec/e30 første start ble en suksess idag

Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Har handlet vipec til e30n min.

trigger signalet viser mellom 1600 og 9000rpm, når jeg måler spenning fra giveren måler jeg 4.57 ~V med multimeter, stabilt

Har ikke annet enn 3pinnen i hanskerommet, vipecen, den runde motorkontakten, +, starter, dynamo og tiggern tilkoblet nå

Noen i grenlands området som har peil og lyst til og se på det, kan sikkert bli enige om betaling osv.

Sprutet med ledningsnett og veivsensoren var turn key på en annen m20 e30.

Hva mer kan lage så mye støy? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet vipec til e30n min.

trigger signalet viser mellom 1600 og 9000rpm, når jeg måler spenning fra giveren måler jeg 4.57 ~V med multimeter, stabilt

Har ikke annet enn 3pinnen i hanskerommet, vipecen, den runde motorkontakten, +, starter, dynamo og tiggern tilkoblet nå

Noen i grenlands området som har peil og lyst til og se på det, kan sikkert bli enige om betaling osv.

Sprutet med ledningsnett og veivsensoren var turn key på en annen m20 e30.

Hva mer kan lage så mye støy? :S

Kom på en ting du kunne prøvd, nemlig å trille bilen og turne motoren på den måten. Da unngår man at starteren trekker mye strøm som kan lage forstyrrelser.

Det er verdt et forsøk for å prøve utelukke ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lån noen batterier på jobben, så måler du spenningen i som er i releet (materelet det med flere tykke ledninger under) under kinning. Du skrev jo i PMn nå at startern drar unormalt mye strøm også, så kanskje vert en ide å prøvd å låne en annen hvis du fremdeles med nytt batteri får lav spenning.

Hjelper ikke med gode batteri hvis startern drar så vannvittig med strøm at det blir spenningsfall i kabelen frem fra batteriet.

Du kan jo ta ut pluggene også, slik at starteren jobber lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte spenning over mate releet når jeg kinner har jeg 0v der bortimot, måler jeg fra + på batteriet til jord har jeg 10V

føre jeg kinner har jeg batterispenning, kansje jeg målte feil ledninger? en rød tjukk og en rød tjukk med hvit stripe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...