-Anders- Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Jeg kan helt enkelt ta dem av før EU, men jeg vil gjerne vite om man faktisk får feil med spacere påmontert. Bruker det av praktske årsaker foran, pga coilovers, og for syns skyld bak, for å fylle ut hjulbuer. 10mm foran/15mm bak. Dekk/felg er innenfor hjulbue. Men sporvidden er økt utover det lovlige.
SpiderPig Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Er rimelig sikker på at du får feil om du har på spacere ja, desverre
Gjest Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 er rimelig sikker på at mange ikke vil merke det. men kan jo være greit å ta dem av for sikkerhetskyld.
SpiderPig Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 er rimelig sikker på at mange ikke vil merke det. men kan jo være greit å ta dem av for sikkerhetskyld. Det kommer jo HELT an på om du kjører med stålfelger eller store felger med godt innsyn..
SpiderPig Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 jamen det sier seg vel litt selv? Gjør vell egentlig det
-Anders- Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Skrevet Mai 29, 2010 Ingen som vet dette med sikkerhet? Noen som utfører EU kontroller som kan svare f eks på hva de hadde gjort "i følge boka" hvis du ser det er spacere på en bil. Sitter felger med godt innsyn til nav på bilen, så lett å se om spacere er montert eller ei ja.
AutoMartin Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Det er så godt som aldri at spacere er godkjent for gatebruk. Anbefaler deg å ta dem av før du viser bilen.
Lars89 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Les her. Er de veldig strenge så må du opp på BT... http://www.vegvesen.no/binary?id=178307
painkiller Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Jeg tar ca 5-6 eukontroller om dagen. Hvis Hjula ikke går utenfor skjermene gidder ikke jeg å bry meg. Men er vel egentlig veldig "Snill". Henger meg ikke opp i str på dekka, bare de er like på samme aksel og ikke er slitt er det greit. Men alle er forskjellige, så kommer nok helt an på den som utfører kontrollen..
-Anders- Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Skrevet Mai 29, 2010 Ok, takk for svar folkens! Vet spacere er ulolvlig så sant det ikke er godkjent i vognkort med papirer og det hele, men bare lurte på hva som skjedde i praksis hos de som utførte kontroller. Så jeg tar dem nok av før kontroll.
Lars89 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Kommer så utrolig an på hvor du tar kontrollen. Har sluppet gjennom mye store felger, senk osv på jobb. Bare det ikke er helt ekstremt er det greit... Andre plasser kan du risikere å få anmerking for org 17-tommere og 20mm senk... Er bilen generelt "ryddig" og forsvarlig går det nok greit, men best å ta de av for å være sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå