Oysteinh Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Hei. Har en ulyd i motoren som jeg håper noen kan hjelpe meg litt med. Ved turtall på ca 2000 på tomgang, er det en ulyd som man hører bare om panseret er oppe. Som om noe slår/tar oppi topp dekselet eller lignende. Vet da ikke om dette er bare når den står på tomgang eller om den kommer bort når den får belastning/kjører. Kjedet og strammeren virket Ok. (PS: Bare så det er sagt så kan jeg ikke så masse med dette ifra før. Min første bil Som jeg skal ordne litt til jeg fyller 18) Som mange andre har sagt til meg og når jeg snakket med GS trodde de det var enten kjedet som var litt "slakt" eller at det kunne være vanosen. Men som sagt virket kjedet ok. Men for og komme til til Vanos må jeg da skrue av Dekselet/siden ved vanos for og få av og få sett på den? Og er det bare og skru det av eller er det noe jeg må gjøre først? Er ganske "blank" på dette. Her er noen bilder. Håper noen vet noe om dette
S. Gunstad Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Mange som lurer på "vanoslyd" og lignende. Kan søke på forumet her og på youtube, ligger masse videoer med lyd som du kan sammenligne med. PS: En forbrenningsmotor på 15 år lager litt lyder ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå