Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Bilen min bruker mye bensin og eg går ut i fra att det er muligens tempgiveren som er problemet. Men merker ingen ting på motoren utenom bensinforbruket er høyt.

Men først er dette en m44 motor eller er det en m42?

x0luh6uz7viqat2vni7f.jpg

Men så til problemet, tempmåleren i instrumentet er det null liv i. Den kan med en gang eg starter gå heilt opp på maks også dale sakte ned i gjenn til utgangspunktet så forbli der.

Forrige eiger sa det att den fungerte ikke pga motoren er byttet fra en 92mod is til en 96mod is,slik att stikkeren passet ikke på tempmåleren!

Stikkeren er på, men er det mer enn 1 tempgiver? Vilken giver er det som sitter innom den blå der?( er den blå som er tempgiveren ja? :oo: ) Dette bildet er tatt slik en ser under innsugsmanifoilden.

kow7xe3398ycxcclykn1.jpg

Bilen ligger på litt over en 1liter på mila uansett hvor snill eg er på gassen.

Ellers noen ting eg burde skjekke ang høyt bensinforbruk?

Skrevet

Oki.Den går vell ann og måle for og se om den er ødelagt, får se på det når eg får tid :)

Når kom m44 motorene da? Om motoren hadde vert byttet fra en 92 til en 96mod, hadde ikke det vert en m44 motor som skulle ha stått i den da? Eller tar eg veldig feil nå?

Etter det eg har funnet ut så kom m44 i 95.

Skrevet

M44 kom i 1996 ja, men du har fortsatt M42.

Når det kommer til bensinforbruket ditt kan du prøve å koble av lamdasonden for å sjekke om bensinforbruket går ned. Er det tilfellet er sonden ødelagt og må byttes.

Skrevet

Tviler ikke på att det er en m42 som står i når dere sier det ;)

Da må eg ringe han eg kjøpte bil med, fordi da stemmer det ikke med hva som sagt!

Jepp, skal prøve og koble den når eg skal ut og kjøre ei runde! :D

Skrevet

m42 har 2 kontakter te temp, en til display i bilen og en til ecu. Mens m44 har bare en føler som forsyner begge. Og i mine øyne ser det ut som du har en m44 blokk med m42 innsug og el nett.

Skrevet
m42 har 2 kontakter te temp, en til display i bilen og en til ecu. Mens m44 har bare en føler som forsyner begge. Og i mine øyne ser det ut som du har en m44 blokk med m42 innsug og el nett.

Veit du vilken av dei to tempgiverene som går til ecu og vilken som går til displayet? :D

Skrevet

men bytt om kontaktene til de to tempgiverene! lyser oljelampa når du skrur på tenninga? ikke kobl av kontakten til lambdaen, da lager du feilkode og når du tar den av så får ecu 0v fra lambda og det betyr mer forbruk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...