Gå til innhold

bygge basskasse i e34, tips?


Anbefalte innlegg

jeg har blitt fortalt av alle rundt meg og på nettet om å spille de pent inn.. noe jeg synes høres teit ut, og rett og slett missbruk av elementer :P

har spillt de pent ett par timer om dagen i snart en uke, så tror jeg kan vrenge opp nå :)

Full guffe med en gang de sitter i kasse, går helt fint. Innspilling var noe man gjorde på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat innspilling av elementer er noe som er overvurdert.. så det er bare å gi på, men de vil ikke greie å spille maks før etter 50++ timer. da får du myketopp opphengene litt og de vil etter vert spille som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite :)

synes de spiller MER en høyt nok nå :P

jeg må iallefall legge opp tykkere strømledning skal jeg skru opp mer :D

og kanskje ha en forsterker til, for den blir varm :P

tror muligens jeg har driti meg ut :P

for spolene på elementet er på 2 ohm

2 spoler pr element

originalt er de koblet i serie til 4 ohm

men koblet hver spole parralellt

så 1 ohm pr element

det er i seg selv bra for effekten, men tror forsterkeren har de to utgangene koblet parrallelt internt

for den ble veldig mye varmere enn på 4 ohm, og slo seg av pga varmen

sliter med å finne utdypende info om dette

det står 1 ohm stable, men det står ikke noe om det er 1ohm totalt eller pr utgang

den har to rca innganger og to rca ut for viderekobling av flere forsterkere og to terminaler ut, så skulle tro det var to kretser som takler 1 ohm hver men.. info søkes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble elementene dine i 4ohm, også parallellkobler du de på forsterker slik at det blir 2ohm. Ville ikke koblet slik at det blir 0.5ohm..

At forsterkere blir varme, er normalt. At forsterkeren din skrur seg av når den blir for varm viser at protect-funksjonen din fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det er det som er det store spørsmålet her, er det egentlig 0.5 ohm med to separate terminaler?

for den har jo høyre og venstre kanal. men står jo fortsatt monoblokk..

ja protect fungerer :D glad for det :)

kan den bli for varm om den ikke får nok strøm til å drive elementene fullt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og blir en monoblokk, uansett hvor mange utganger du har, og da ser forsterkeren impedansen på den måten som om d skulle ha vært en utgang.

Og ja, den blir for varm når du laster den ned for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 2 rca utganger er jo for at du skal få inn både venstre og høyre kanalfra spilleren din, uten å bruke Y adaptere, og dette blir da omgjort til et monosignal i blokka di ;)

Er u med nå a eller? hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kobla om til 4 ohm pr. element

så kjørte de paralellt, spiller greit, ikke noe kjempetrykk, så blir vel en monoblokk til evt. for å få kjørt de på 1 ohm hver

da blir det nok bra :)

laga meg feste rundt kassa slik at den er lufttett mellom veggen, og må si at lyden er knall inne i bilen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...