Gå til innhold

E30 325ix 1986 | Sota DE, Startec, M-tech I og M3 interiør;p

Haakjin
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld! Jeg er 16år og akkurat kjøpt meg et greit eksemplar av en 325 ix, bilen er preface, 2-dørs, takluke. Alt er elektrisk, utvippbare vinduer bak :P Jeg kjøpte bilen for å pusse opp til lappen,(slik det ser ut i dag) jeg har ikke all verdens med erfaring, men kan litt og har stor hjelp av veldig mange, blant annet Jørgen Lie her på forumet :P Blir vell jeg og broren min som skal sveise rusta som er, så kommer jeg til å bruke lang tid på dette, fordi målet mitt er å gjøre det meste selv og betale alt selv, jeg er en fattig student, så all verdens med penger er det ikke å rutte med enda :P Det jeg har mest lyst til er å bygge om til i og gjøre understellet veldig bra og kanskje være muligheter for turbobygging i senere tid, slik at jeg har alt klart. Det er drømmen. Men vill mest høre med dere her inne, fordi dere har vell mest erfaring og vet hva som er best. Men har vært på mitt første treff i dag, GS treffet på bud, og det er vell etter jeg fikk se og høre forskjellige biler jeg bestemte meg for å lage prosjekt nå. Drømte meg bort i butikken og mange fine e30er.

Bilen ble kjøpt av bbmw her på forumet og kom med hurtigruten fra bergen 20.april :P

Planene/drømmene:

- Powerflex foringer overalt

- K-sport coilovers

- K-sport bremser framme

- M-tech 1 front/hekk

- Touring sideskjørt?

- Skinninteriør

- Råe kantfelger

- Hellakkering (Zinnoberrot)

- Snurbo :P

- Sveis badlook inn i panser

- Valsede hjulbuer

Det er vell drømmen :) Men back to reality, bilen er nå helt nedribbet til rubbel og bit, begynt å pusset ned dørk og det ser egentlig ikke så veldig dårlig ut. Litt rust er det jo :P Men hjulbuer bak er sveiset inn nytt heldigvis da, skjermer framme er også skiftet. Der det er rust er kanaler, dørkarm, dørk og noen flekker på takluke. Rusten blir førsteprioritert, men kommer til å ta tid, broren min som skal sveise har et hus han holder på med og er på arbeid, så det tar tid :P Men det blir etterhvert :P

Men får legge ut noen bilder til folket å:

Trenger tips av dere ! Men HUSK; TING TAR TID !

Når jeg hentet den:

IMG_0183.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0177.jpg

Så fikk jeg den hjem og ribbet den fort ned:p

IMGP0049.jpg

IMGP0050.jpg

IMGP0048.jpg

DSC00958.jpg

DSC00952.jpg

Fikk med 3 sett av disse :P

DSC00951.jpg

Haugen med deler :s

DSC00949.jpg

DSC00948.jpg

DSC00944.jpg

DSC00943.jpg

DSC00942.jpg

Gått beskjedene 170.000 km

DSC00940.jpg

DSC00938.jpg

DSC00936.jpg

Litt for høy :(

DSC00933.jpg

DSC00932.jpg

DSC00930.jpg

DSC00929.jpg

DSC00928.jpg

DSC00927.jpg

Fått i meg liten ''list'' :P

DSC00925.jpg

DSC00924.jpg

DSC00923.jpg

DSC00922.jpg

DSC00921.jpg

DSC00920.jpg

DSC00919.jpg

DSC00911.jpg

DSC00910.jpg

Det er vell det jeg har av bilder akkurat nå :P Det ser verre ut en det er faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi får vel bruke noen timer her fremover, Håkon :) Står det sveise-apparat der inne enda? Ferdi med skolen nå så får vi ta noen kvelder å se på litt ting.:) Så skal det nok bli bil av dette etterhvert. I mellomtiden kan jeg friste med min til du blir ferdig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal det ja Jørgen :P Er ikke noe som er å bruke der nei, men sverre hadde vell ett kempi :P Du kan å friste hvertfall.

Okei.. Hvis ikke har jeg et apparat.. Må vel se til å kjøpe meg gass å ny tråd å begynne på kadetten kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har den å du ja :P Mye rust allså? Har ikke mye gass igjen Sverre eller.

Klart, gullet selges ikke :) Nei, har tatt d meste.. Bare oppretting igjen nesten.. Samt litt sveising på ei dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han d han?? Hehe, ja vi får prøve å ta en titt på det å se om vi finner ut noe av det.:) Bare minne meg på det da, masse planer til helgen, samt må sanke inn litt bortlånte multimeter å slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten skriftlig update :P Nå har jeg renset kjølesystemet på e30n, kjølevæska va helt svart :P Å Jørgen Lie og Olav Otterlei på forumet har vårre innom en tur i dag å sett på vraket :P Så tok Jørgen med sæ M-tech stolanj min, så no får æ virkelig håp æ får kjøp skinninteriøret :P Ellers så venter jeg på at bukken blir ledig og broren min tar seg tid til å komme å sveise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det har skjedd veldig lite i det siste egentlig. Men litt har jeg gjort da. Fått pusset ned dørken og bagasjerommet. Polert bare litt på bagasjelokket for å sjekke hvordan lakken var:p Den var overraskende bra, så tror ikke det blir hellakkering. Bare der det trengs.

Ferdig på skolen i morgen nå, så da skjer det vell litt framover. Har bestilt nye kanaler nå og fått tak i gass. Så begynner vell så fort som vi blir ferdig å legge tak på huset til broren min.

Men her er bilder av det lille jeg har gjort i det siste :P

9ups71udgk1q0bol3bl6.jpg

sujoh6hjjij4qok83dq7.jpg

mxr3c2gjbycbx3rb6a8s.jpg

En kompis sin E30 325 TIC, 370 HK på bakhjula :P Den der er drøm :P

c3l5i9tvopez6667rlo7.jpg

ix63691gsclfd07rpgqg.jpg

God klaring til K-sport bremsene og :P Compotive felger er drøm :P

Håper på comments :P

8xnotl27yqoz0e5w6gqa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...