EirikL Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 De lærde strides om 40/40 senk på ix. Det er folk som har kjørt i lange tider med dette uten problemer, men jeg tror det beror veldig på hvordan man kjører. Jeg satte på originale M-tech fjærer framme fra en 320 cab som senket ca 20mm på min og det funket kjempebra. Det du fort kan oppleve spesielt på ix når du senker like mye foran og bak, er at det virker ganske sigen på rævva. Det du kan ha i bakhodet når du leter etter senkesett, er at fjærer fra 320/325 cab også vil passe. Så finner du et sett som senker f.eks 40/20 og setter på 17" felger, vil du få en ganske pen stance på bilen din. Men for store felger og for mye senk vil gjøre bilen veldig stump, spesielt fremme, pga at fjærbeinet på ix står mye mer loddrett enn påvanlig E30. Jeg merket at min taklet små kanter og ujevnheter mye dårligere med 17" enn den gjorde med 15" og mer gummi. Men det blir til slutt en smaksak hvor mye dunking man er villig til å leve med
Østgaard Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Dette blir bra. Skal følge med her Du har jo skaffa mye godeler allerede, preface er jo fint uten m-tech også
Haakjin Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Skrevet Juli 25, 2010 Dette blir bra. Skal følge med her Du har jo skaffa mye godeler allerede, preface er jo fint uten m-tech også Jo takk ;p Det er det, men finner ikke ikke en styling til preface som blir veldig fin å gjennomført og som ikke er så ''kebab'' styling. Men det blir vell De lærde strides om 40/40 senk på ix. Det er folk som har kjørt i lange tider med dette uten problemer, men jeg tror det beror veldig på hvordan man kjører. Jeg satte på originale M-tech fjærer framme fra en 320 cab som senket ca 20mm på min og det funket kjempebra. Det du fort kan oppleve spesielt på ix når du senker like mye foran og bak, er at det virker ganske sigen på rævva. Det du kan ha i bakhodet når du leter etter senkesett, er at fjærer fra 320/325 cab også vil passe. Så finner du et sett som senker f.eks 40/20 og setter på 17" felger, vil du få en ganske pen stance på bilen din. Men for store felger og for mye senk vil gjøre bilen veldig stump, spesielt fremme, pga at fjærbeinet på ix står mye mer loddrett enn påvanlig E30. Jeg merket at min taklet små kanter og ujevnheter mye dårligere med 17" enn den gjorde med 15" og mer gummi. Men det blir til slutt en smaksak hvor mye dunking man er villig til å leve med Okei, det visste jeg faktisk ikke Men hva med å senke bare 40 fremme og ikke noe bak da? Så kanskje jeg får litt stuk ut av det? Men takk for et bra svar nokk engang, lærte veldig mye av dette nå..
EirikL Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Å senke 40mm fremme og ingenting bak tror jeg vil se litt pussig ut Men en kombinasjon av 40mm fremme og M-tech bak kunne blitt veldig bra. Dersom du vil prøve det etterhvert, har jeg bakfjærene til M-tech settet i boden enda. Så da kan du få dem mot at du betaler portoen Jeg kan ikke garantere 100 % at de vil passe, siden du ikke har touring. Men som jeg har forstått så er forskjellen på cab/touring og sedan/to-dørs, vekten på bakakslingen.
Haakjin Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Skrevet Juli 25, 2010 Å senke 40mm fremme og ingenting bak tror jeg vil se litt pussig ut Men en kombinasjon av 40mm fremme og M-tech bak kunne blitt veldig bra. Dersom du vil prøve det etterhvert, har jeg bakfjærene til M-tech settet i boden enda. Så da kan du få dem mot at du betaler portoen Jeg kan ikke garantere 100 % at de vil passe, siden du ikke har touring. Men som jeg har forstått så er forskjellen på cab/touring og sedan/to-dørs, vekten på bakakslingen. Okei, dette høres bra ut Men dette kommer jeg til å prøve Men er verdt et forsøk uansett da? Men hadde vært kjekt om du giddet å sende de fjørene da? Takk skal du ha i allefall, kjekt at noen er hjelpsomme her Skal jeg sende deg en pm med adresse eller ? Så sender du de når du orker ?
EirikL Skrevet Juli 25, 2010 Skrevet Juli 25, 2010 Bare du å sende en pm. Så avtaler vi hvordan vi gjør det.
Haakjin Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Men du? Du har vell ikke noen bilder av litt forskjellige ix'er? Slik at jeg kan finne meg motivasjon? med litt senk gjerne og noen 17''?
Jørgen Lie Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Kan ikke senke bare foran nei, Håkon.. Men om det funker fint med 40mm frem, så kan du jo skaffe justeringsmuligheter for bakfjærene, slik at bilen ikke blir sigen på rompa Vi skal nok få til dette også
Haakjin Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 Kan ikke senke bare foran nei, Håkon.. Men om det funker fint med 40mm frem, så kan du jo skaffe justeringsmuligheter for bakfjærene, slik at bilen ikke blir sigen på rompa Vi skal nok få til dette også Jepp, det er sant. Jepp , håper da det : D Den MÅ ned hvertfall ':p
joar_92 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 her er ixen min senka 40-40 gule apex fjører, med 16" RH felger 40 er passe fremme men kan nok godt være 30 eller 20 bak lykke til videre (ser ikke så bra ut uten leppa fremme, men den er nå på plass)
Haakjin Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 her er ixen min senka 40-40 gule apex fjører, med 16" RH felger 40 er passe fremme men kan nok godt være 30 eller 20 bak lykke til videre (ser ikke så bra ut uten leppa fremme, men den er nå på plass) Okei, det så da ikke så værst ut? Dette tror jeg kan bli veldig fint jeg:p Ta noen bilder med leppa på da? Er det bare 16''? Såg ut til å fylle ganske greit da, 7,5'' sikkert?
joar_92 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 det er ivertfall 205/45-16 dekk det fyller bra ja. min kunne vært litt høyere bak men ny lyger hjulbuene mine litt da jeg har plastikk bredding som bygger litt ned., men med 17" så tror jeg det er perfekt med 40-30 eller noe i den duren
Haakjin Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Skrevet Juli 26, 2010 det er ivertfall 205/45-16 dekk det fyller bra ja. min kunne vært litt høyere bak men ny lyger hjulbuene mine litt da jeg har plastikk bredding som bygger litt ned., men med 17" så tror jeg det er perfekt med 40-30 eller noe i den duren Hehe , ja en smule høyere bak kanskje ;p okei, men vurderer litt ix stylingen jeg også da:p Så med 17'' tror jeg det blir bra ja Det er 205/45- 15'' som står på mine nå
joar_92 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 jeg ville heller ha satset på og valse ser bedre ut enn ix "breddinga" men dog dyrere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå