Gå til innhold

Slavesylinder/mastersylinder?


marcushs
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem med clutchen på min BMW E36 316 1995 modell. Clutchen var ny for ca 2 år siden og ca 20 000 kilometer. Det som har skjedd nå er at clutchen har begynt å ta veldig langt ut og slurrer av og til når jeg kjører. Kan dette være slitasje eller kan det være en slavesylinder/mastersylinder som er gåen? Har dere noen formening om hva dette kan være? :D

(Slavesylinder)

qvujv96cv3q1mhvsavex.jpg

(Mastersylinder)

tmgwqua2xgok9c3xyx8t.jpg

Bilen :D

comh1ldsbrht0ubyk2u0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti rust på stag i forbindelse med pedal/mastersylinder som gjør at det går veldig tregt rundt der. Om noen av sylinderene skulle vært gåene ville de ikke klart å holde på trykket og du vil få problemer med å utløse clutchen. Dermed vil jeg si at enten er clutchen utslitt igjen, eller så holdes det litt trykk på clutchen ved for eksempel tråe stag som forklart, kan jo også være treghet i slave/master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja det kan godt stemme, har også forhørt meg litt nå og veldig mange tviler på at det er slavesylinderen eller mastersylinderen. Mange sier at det er clutchen som er slitt, men jeg tviler på at det kan stemme. Er ny for ca 2 år og 20-30 tusen km. Clutchen skal vel holde lengre en det før den blir slitt! Men selfølgelig kan det være en mulighet... :(

Bra det er noen som litt mer peiling en meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik har clutchen på min fars 520d holdt i snart 10 år og 260.000km den har i tillegg vært chippet de siste 150.000km. Den bilen blir brukt av meg, min mor, min far og på to forskjellige folk som øvelseskjører så om du ikke klarer å kjøre mer enn 20-30k er det enten noe galt med bilen eller din kjørestil/giring ! Når det er sagt så er det ikke alltid uorginale deler holder mål... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det jeg sier. Kan ikke tenke meg clutchen går så fort. Har aldeles giret feil eller lignende. Er en 316 vi snakker om. Jeg sier bare alle tenklige ting det kan være som er gærent for å finne ut av det ;) Kan godt stemme som du sier, usikker på om clutchen er uorginal eller orginal. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...