Gå til innhold

Bmw 318i 97 med startproblemer etter montering av anlegg.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettop montert 2 stk Gas 12" i bagasjen med en 1800w forsterker. Det funket i kanskje en uke før jeg fikk startproblemer. Da brukte jeg startkabler og kjørte i en halv times tid, og bilen sto rolig i ca 3 timer, men når jeg skulle starte den virket det ikke! det er så liten strøm på bilen så starteren nesten ikke går rundt. Jeg har prøvd å sku av sikkringen også kjørt ett stykke, og skrudd av basserne og ikke brukt dem på hele kjøreturen! men det hjelper ikke :(

Noen som har no forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ditt kan ha blitt ødelagt pga. utladning. Det skjer særlig med bly/syrebatterier. Første jeg ville prøvd var å sette batteriet til ladning et døgn.

Virker som at du har litt for stort strømtrekk i forhold til hvor mye dynamoen din lader. Om dette er tilfelle så bør du enten kjøpe en større dynamo, eller bruke mindre strøm når du bare kjører småturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være børstene på dynamo som begynner bli dårlige. Koster vanligvis 150kr om regulatoren din sitter sammen med børstene koster dem mere. Men skal være mulig å bytte bare børstene på dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk syren på batteriet. Enkleste måten å finne ut tilstanden på det på. Er dette bra, sett det på lading i et døgn. Sjekk også om dynamoen lader skikkelig, voltmeter skal vise ca. 13,5V om det lader godt nok, hvis jeg ikke tar helt feil. Husk å sjekke mens batteriet er på plass i bilen. Hvis dynamoen virker som den skal kan du kanskje prøve med ett kraftigere batteri, mer Ampere, enn du har nå. Dette vil automatisk gi mer juice til anlegget og sørge for at det "tåler" litt mer. Og husk: spill aldri lenge om gangen uten å ha bilen i gang. Dette belaster batteriet mye, og kan i verste fall ta knekken på det. Jeg har et Banner 74Ah batteri i min 318i, men litt mindre sub en deg, men merker ingen problemer med strømmen uansett om jeg spiller aldri så høyt og vilt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...