Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen trenger en vask og en god runde med polering.

Så om noen kunne gi meg tips til hva og hvor jeg kan få kjøpt div nødvendig utsyr så hadde det vært storartet!

Vasker ikke så ofte, så bra om det ikke bli så alt for dyrt, så jeg trenger jo ikke alt mulig.

Men det jeg har lyst på er en vaskehanske og poleringsmiddel. Andre ting jeg bør ha?

Og gjerne link til en fin guide jeg kan følge.

Jeg virker vell som en slapping nå, men er fordi jeg kan evt bruke denne tråden til evt spørsmål før og etter shinings.

Skrevet
Det jeg fant ut når jeg skulle begynne med det der var at det ikke holdt med en ting. Man skal helst ha alt for at alt skal fungere optimalt :P anbefaler den guiden her: http://www.detailersclub.no/artikler/gu ... dummies-20

Trur ikke jeg har tolmodighet nokk til å gjøre alt :P men kanksje det komme med tiden. Men fin guide, skal leses.

Mine produktanbefalinger:

viewtopic.php?f=9&t=153004&start=0

Veldig flott at du har anbefalinger her ja, men er jo så vanskelig og plukke ut hva jeg trenger siden jeg ikke har peiling.

Og kommer jo ikke til å kjøpe inn alt med det samme, må helst bare har det grunnleggende i starten.

Er jo helt grønn på slike ting og for noen år siden kjøpte jeg vell denne her turtle-wax-ice-synthetic-liquid-wash.jpg

Er dette bare tull, eller funker faktisk dette som poleringsmiddel?

takker for raske fine svar så langT!

Skrevet

Oj.. Okei, du vil egentlig bare ha en bilshampo? Hvis du vil ha det mest grunnleggende så kjør på med feks det her: vaskebøtte med gritguard,Prickbort avfetting, Swissvax Car Bath, Bilberry felgrens, Meguiars vaskehanske i mikrofiber. For eksempel? Hvis du vil utvikle deg så kjøp med en foam cannon og valet pro orange pre wash. Samt en grei clay pluss en Quick Detailer :) Da er du i gang!

Skrevet

Vil iaf ha det litt simpelt :P siden jeg er ny til dette, så take it slow.

Joda sikkert bra de du nevner der ja, men nevnte vell ikke noe form for poleringsmiddel der?

Vil gjerne bevare lakken iaf litt, så det er vell polering som skal til da? + den ekstra glansen over bilen?

Og den ICEn jeg linket til, er det ikke noe form for polering det? bare en litt ekstra shine etter vask?

Edit! glemte å si at jeg vil få fjernet slike små riper som kommer fra vaskeautomat etc. Må jo polere for å få fjernet de?

Skrevet

Skal du polere så kan jeg nok anbefale 3-stepen til meguiars :) den består av lakkrens, polering og jeg vil tro den siste er en LSP(Last Step Product) som gjerne er en sealer eller en voks. Eller begge deler :) Har ikke kunnskap til ICEen, men for meg ser det ut som en slags shampoo, men jeg veit ikke helt. er ihvertfall det som står :P

Skrevet

Ok satt opp en handle liste på meguiars sin side nå, den ser slik ut:

1x Micro-Fibre Wash Mitt

1x Hot Rims® All Wheel Cleaner

1x Deep Crystal® System Paint Cleaner - Step 1

1x Deep Crystal® System Polish - Step 2

1x Deep Crystal® System Carnauba Wax - Step 3

1x Supreme Shine™ Microfibre Towel

1x NXT Generation® Car Wash

Fant ingen grit guard der da :( og er kjedelig at jeg må bestille fra andre plasser. Men en slik grit guard er vel egentlig ganske så bra å ha? Kan jeg evt få kjøpt det en plass i Trondheim?

Men sånn ellers, ser dette bra nokk ut, eller er det noe viktig jeg mangler?

Skrevet

nei vet jo ikke helt hvilke av de produktene det er å satse på da?

noen som kan si meg hva som er greit på shinerama da?

Edit! sett litt nå, men mye av deg jeg leter er jo out of stock.

Og virker som jeg ikke kan bestille det før de får det inne heller, så jeg må sitte å vente på at det ikke er out of stock?

Skrevet

oh trur ikke jeg er flink nokk til poleringsmaskin nei. Har hørt man må ha litt peiling med deti det minste.

Hvilken poleringsmiddel kan dere anbefale der inne da?

hels alt :P jeg har jo ikke peiling på hva som er lurt å kjøpe

meget irriterende at alle disse packene som virker låvende er out of stock og ikke kan bestilles :(

Skrevet

Er bare å sende Shinearama en mail om når varene kommer på lager... Men mest sannsynlig til helga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...