nicoloco Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Yes! Da var endelig frontfangeren på plass og montert! For en herlig følelse å omsider ha en frontfanger som kompletterer bilens originale utseende og som passer perfekt. Fikk med grøftelys og så sannelig hadde vi et H1 HID-kit liggende på lur Blei bra og jeg er kjempefornøyd! Nå mangler bare felgene og at vi tar resten av rusten på høyre side og en god runde med vask/polering så skal vi se om det ikke blir litt bedre Demonterer den grusomme og ødelagte fangeren som stod på bilen Demontert Montert Blei fritt for strøm, gitt. Medhjelperen sin E39 530 kompressor. Litt bilder tatt i gården hjemme. Liker frontleppa Til sammenligning.
kvammis Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Da sømmer det seg ikke at grøftelysene tennes når det på alle biler jeg vet om er KUN hovedlyktene som tenner. Mercedes ?
nicoloco Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Da sømmer det seg ikke at grøftelysene tennes når det på alle biler jeg vet om er KUN hovedlyktene som tenner. Mercedes ? Og det er ikke grøft/park som tennes der kan jeg tenke meg.
nicoloco Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Folkens, jeg sitter litt på gjerdet her angående stereoanlegget. Jeg har en Alpine V12 1507 og en Alpine V12 407 forsterker som jeg bruker til henholdsvis sub og frontsett. Frontsettet er som dere ser et Soundstream-sett som allerede er montert. Subben derimot står i en provisorisk drittkasse og det må bygges ny. Elementet er et Hertz HX 250D, som skal spille best i en 32 liters kasse med 7cm. diamater rør (aeroport) 28cm. langt..... Jeg lurer litt på hvordan jeg skal sette alt dette opp slik at det tar minst mulig plass men samtidig slik at jeg ikke har stablet noe i veien for skihullet inn i kupeen, som er viktig i denne bilen for at bassen skal nå meg... Noen som har designideer eller noen bilder fra sine sub-bygginger? Har vurdert å rive ut stepphjulet og slenge kassen der... Ellers angående resten av styringen min med bilen så leveres felgene inn på Tollspost Larvik i morgen og foringene jeg trenger er på vei. I tillegg lurer jeg på om jeg skal kjøpe et kit fra Meguiars for å rense skinnsetene, da de ikke ser veldig nye ut akkurat. Har fått et godt tilbud på 3-stegs polering og lakkfornying til bilen, 2-stegs skinnbehandling og 2 liter bilshampo til 650 kr inkl frakt.. Ikke en ille pris egentlig... Men om produktene er dårlige så dropper jeg det.
nicoloco Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Liten oppdatering. Fremre svingarm-foringer er skiftet. Det fikset vibrasjonen og klunkingen i bakstellet og det var helt sinnsykt deilig!! Oh.... Skal vaske bilen i kveld, men en sniktitt må dere jo få.. Venter fortsatt på sikringsholderen jeg bestilte på ebay i USA. Betalte 1 dollar på en auksjon for en 200 amp automatsikring. Av en eller annen grunn var det ingen andre som bydde, så jeg fikk den for 1 dollar Derfor får dere ikke se noen bilder fra baki baggasjerommet før jeg har fått lagt opp alt så godt som jeg gidder. Ja, også har jeg jo bygd ny kasse til subben, trenger bare tilstrekkelig med strøm og det får jeg ikke sånn som det ligger ann nå med kabler og sikringer. Av andre småting som kan nevnes så har jeg bestilt meg en 7" touchscreen dvd-spiller til bilen fra Hong Kong med Bluetooth (og ekstern mic) samt navigasjon basert på Win CE. Derfor vil jeg kunne få norske kart og norsk språk på navigasjonen. Skal oppdatere dere på hvordan den fungerer og hvilket inntrykk den gir. Har ingen forventinger i det hele tatt til spilleren.
nicoloco Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Slik så den ut da jeg hentet den Slik ser den ut nå
nicoloco Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Pen bil.. Er det originalfangern med leppe? Takk, sammenllignet med hvordan den så ut da jeg hentet den så er jeg utrolig fornøyd! Jepp, det er original ulakkert frontfanger fra en 328 med en AC/Schnitzer frontleppe.. Den koster nærmere 4000 på GS...
nicoloco Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 YES! Da var omsider plasmaskivene ankommet og montert! Ja, også kom LED parklyspærene. It's all in the details! Vanlige parklys LED-parklys Vanlig speedometer Etterpå, sorry for det elendige bildet, men det ser akkurat ut som illustrasjonsfotoet tidligere i tråden
nicoloco Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Yeah! Da har jeg bestilt høyttalere, og er veldig spent på hvordan det blir! TB W3-871SC http://tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-871sc.htm Jeg kobler så disse rett på delefilteret som er tilkoplet diskanten og midbassen nå, så kobler jeg 6,5" direkte på forsterkerene og bruker delefilteret i forsterkeren på dem Må jo ha 3-veis vettu, da jeg merker et klart savn etter mellomtone i bilen for å fylle ut lydbildet. For å beskrive problemet enkelt, på høyt volum sliter jeg med å høre teksten i sanger.
nicoloco Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Oh! Fersk oppdatering! Ny sub på tur! http://www.installbay.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=1804 Referanseserien til Hertz - Mille ML 2500 Spørsmålene er mange. Tenker på å slenge subkassen i reservehjulsbrønna, eller så tenker jeg på å legge forsterkerene der... Vet ikke hva som blir best... Det er ikke så pent baki der akkurat nå, for å si det MILDT, så noe må jeg gjøre. Kom med forslag da vel!!
nicoloco Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Denne er nå til salgs. Tell your friends. Bud ønskes, men 30+ da bilen er i generelt god stand og har en del utstyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå