Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Blir så irritert på det forbanna systemet til BMW ang. radiatorløsningene deres.

Er jo umulig å få det tett ved nivå-føleren og rundt i bånn av ekspansjonstanken? Har prøvd flere ganger nå, er nye pakninger på både føleren og ekp-tanken. Begge ting ble kjøpt nytt.

Prøvde å tette med pakningssilikon men hjalp ikke lenge gitt.

Er det noen som har noen tips? Og stemmer det at det bare skal være en stor pakning/o-ring på ekp-tanken? Når jeg kjøpte denne ny på GS så spurte jeg om det manglet en pakning, men han svarte at det ikke gjorde det, selvom det er et ledig spor. Stemmer dette?

Takk for alle svar.

Mvh

Even

Skrevet
Sjekk disse:

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /10291.gif

eller:

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /17170.gif

Kanskje du trenger ny pakning bare, at den har blitt klemt galt under montering?

Syns det er litt rart at den har blitt klemt galt under montering, siden det er veldig mye som skal til for at pakningene blir satt på feil på dette her... Har hørt veldig mange andre har hatt samme problem, selv med nye pakninger.

Skrevet

Kan det eventuelt være skader på radiatoren (der du dytter ekspansjonstanken ned)? Er det noe som gjør at du har for høyt trykk i kjølesystemet? Tistand til termostat for eksempel, er den sliten og ikke åpner som den skal? Lufter bare tanker og kjølesystem samtidig :-) Har ikke noen andre konkrete råd å komme med men lykke til, håper du finner ut av det.

Må vel være noen gluphuer her inne som har opplevd problemet?

Skrevet

Er ikke skader på radiatoren, toppakningen er gåen men dog bare på høye turtall og harde pådrag, ikke på tomgang. Termostat, vannpumpe etc etc er bytta, så det blir trykk i systemet. Men det er jeg klar over.

Men den lekker på tomgang da det ikke er noe trykk der, så det er noe feil.

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...