Gå til innhold

Bygge om til M3 3.0 bremser i front - E36 323i - Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så vil jeg bytte til M3 3.0 bremser foran på min 323i. Mest på grunn av at jeg har 3.0 bremser bak, så bremsekraften blir helt feil. Bremser mer bak enn foran.

Dette vil jo ikke være helt trygt om jeg blir nødt til å bremse HARDT i feks en sving på vått føre!

Hva annet enn nye kalipere, skiver og klosser fra M3 3.0 trenger jeg?

MVH Mats

Skrevet

Nei egentlig ikke Problemet er å få kjøpt spindler til en vettug pris På BMWCCN sitt forum ligger det en linktil et firma i England som selger spindler+++ rimelig Sitter på jobbpc og har desverre ikke link å legge ut!

To bolter og vips. Spindelen er ikke noe problem å løsne.

P

Skrevet

Er vel bøttevis av M3 deler/delebiler både her og på finn? Får sikkert kjøpt noe til en fornuftig pris av en av disse, da får du jo alt, bare bytte det som evnt. er slitt (hjullager/skiver/klosser)

Skrevet
er bare å skru det rett på på 320 og 325 ihvertfall :) trenger ikke bytte spindel...

Passet ikke direkte over på min e36 325 uten å bytte spindel ivaffal..

Skrevet
er bare å skru det rett på på 320 og 325 ihvertfall :) trenger ikke bytte spindel...

Nei, kan sikkert lage overgang for holderen, men er nok mindre jobb å skifte spindel.

Skrevet

Nei, kan sikkert lage overgang for holderen, men er nok mindre jobb å skifte spindel.

Nei nei:) Spindelen bytter du på 1 minutt.. Sitter bare med 2 bolter:)

Skrevet

Den sitter vel i brekula og endeleddet også vel :wink: Jeg har selv bygd om på 91/92 320 og en kompis har bygd om på sin 94 325, har prøvd mine m3 kalipere på en annen kompis' 94 318iS også... og har aldri i mitt liv sett noen e36 med mindre avstand mellom boltene til klaven :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...