mbruer Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 pass på at det er girolje da er kjøpt til bil med automat, dextron 3.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tran ... 0Chart.jpg Her står det at jeg kun skal bruke Texaco olje på girkassa mi? GM390R.... Hva kjøpte trådstarter her til sin? Har kjøpt filter og slik til motor og gir nå, så mangler egentlig bare olje, men finner ingen steder hva jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmere3 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Du får kjøpt rett olje på YX stasjoner. Jeg betalte 1600kr. for 20liter Texamatic 7045 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Du får kjøpt rett olje på YX stasjoner. Jeg betalte 1600kr. for 20liter Texamatic 7045 Takk Vet du om Castrol har noe som kan brukes? Har tilgang på billig derfra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmere3 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Jeg ville ikke vært redd for å bruke Castrol transmax dexron3. Jeg tenkte å bruke biltema dexron3 på min men da jeg fant Texaco på nærmeste YX stasjon ble dette det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Jeg ville ikke vært redd for å bruke Castrol transmax dexron3. Jeg tenkte å bruke biltema dexron3 på min men da jeg fant Texaco på nærmeste YX stasjon ble dette det enkleste. Okay, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Rektig... Uansett, jeg kjøpte dx6 olje, som erstatter originalen, i Tyskland. 15l, 800kr inkl frakt. De sendte ikke til Norge, men fikk ordnet via en bekjent med frakt til Sverige:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Da har jeg endelig fått flushet kassa.. Gikk med til sammen 13l olje.. Da koblet vi av ene slangen på kjøleren forran, tredde en gardena slange på stussen og ned i en tom kanne. Og koblet en håndpumpe inn på slangekoblingen. Startet opp og lot det komme gammel olje mens vi pumpe inn ny. Måtte stoppe et par ganger fordi vi ikke klarte å holde unna med å pumpe inn ny olje.. Pumpet inn 10 liter via pumpa forran. Da var olja som kom ut rød og fin. Tappet av bunnpanna og skiftet filter. Etterfylte og kontrollerte nivå... Tut å kjør.. Girer nå MYE mykere.. Deilig følelse!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre34 Skrevet Juli 31, 2012 Share Skrevet Juli 31, 2012 Hvordan er det med oljen som er i oljekjøleren..? når tur og retur slangene til girkassen tas av, vil man jo ikke få flushet ut oljen som er i oljekjøleren..? Er det noen som har en pumpe å annbefale? artikkelnr. på pumpe på biltema f.eks.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 31, 2012 Share Skrevet Juli 31, 2012 Hvordan er det med oljen som er i oljekjøleren..?når tur og retur slangene til girkassen tas av, vil man jo ikke få flushet ut oljen som er i oljekjøleren..? Er det noen som har en pumpe å annbefale? artikkelnr. på pumpe på biltema f.eks.. ? jeg koblet av retur på oljeljøleren, som er den nederste, slik at jeg tømte kjøleren også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre34 Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Noen som har annbefaling til pumper man kan bruke.. ? Kan man bruke noen av biltema/clas ohlson/jula sine pumper..? Fungerer kanskje noen av disse? http://biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/ ... ift-25776/ eller http://biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/ ... pe-260006/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Den første der er til båt og girolje på drev/påhenger. Noe skikkelig dritt og funker kun til det. Den andre er den jeg brukte, men den blir litt for treg, så man får ikke pumpet inn like fort som det kommer ut. Ville heller valgt en elektrisk en som biltema har feks.. Jeg måtte stoppe og starte flere ganger pga jeg ikke fikk pumpet fort nok for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian328i Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Mulig jeg er dum nå, men da jeg opnet påfyllingsskruen på min E39 å prøvde fylle på olje fikk jeg ikke inn noe i det heletatt sjekket med et skrujern i påfyllingshullet men det buttet i noe... Noen som kan jelpe meg å forstå det?har selvfølgelig sjekket at ikke skruen er knekt.å lite olje Vet jeg at det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Noen som vet om naf tar oljeskilft på automatkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juni 4, 2013 Share Skrevet Juni 4, 2013 Og har dem brukbar olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå