Gå til innhold

DIY; oljebytte og flushing av automatkasse E39


Bmw 523iat
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Da har jeg endelig fått flushet kassa.. Gikk med til sammen 13l olje.. Da koblet vi av ene slangen på kjøleren forran, tredde en gardena slange på stussen og ned i en tom kanne. Og koblet en håndpumpe inn på slangekoblingen. Startet opp og lot det komme gammel olje mens vi pumpe inn ny. Måtte stoppe et par ganger fordi vi ikke klarte å holde unna med å pumpe inn ny olje.. Pumpet inn 10 liter via pumpa forran. Da var olja som kom ut rød og fin.

Tappet av bunnpanna og skiftet filter. Etterfylte og kontrollerte nivå... Tut å kjør..

Girer nå MYE mykere.. Deilig følelse!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan er det med oljen som er i oljekjøleren..?

når tur og retur slangene til girkassen tas av, vil man jo ikke få flushet ut oljen som er i oljekjøleren..?

Er det noen som har en pumpe å annbefale? artikkelnr. på pumpe på biltema f.eks.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med oljen som er i oljekjøleren..?

når tur og retur slangene til girkassen tas av, vil man jo ikke få flushet ut oljen som er i oljekjøleren..?

Er det noen som har en pumpe å annbefale? artikkelnr. på pumpe på biltema f.eks.. ?

jeg koblet av retur på oljeljøleren, som er den nederste, slik at jeg tømte kjøleren også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første der er til båt og girolje på drev/påhenger. Noe skikkelig dritt og funker kun til det.

Den andre er den jeg brukte, men den blir litt for treg, så man får ikke pumpet inn like fort som det kommer ut. Ville heller valgt en elektrisk en som biltema har feks.. Jeg måtte stoppe og starte flere ganger pga jeg ikke fikk pumpet fort nok for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Mulig jeg er dum nå, men da jeg opnet påfyllingsskruen på min E39 å prøvde fylle på olje fikk jeg ikke inn noe i det heletatt :( sjekket med et skrujern i påfyllingshullet men det buttet i noe...

Noen som kan jelpe meg å forstå det?har selvfølgelig sjekket at ikke skruen er knekt.å lite olje Vet jeg at det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...