Haakjin Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Jeg SKAL nå bygge om ixen min til i. Men dette skal bli skikkelig ! Så jeg må vite eksakt hvilke deler jeg trenger og hvordan jeg skal gjøre det. Det jeg har funnet ut er å skifte motorfester, girkasse, bærebroer, sveise nytt feste til girkassen? Er det jeg vet om. Men hva mere trengs å gjøres? Håper på posetive og skikkelige svar fra dere Skikkelig ivrig på dette nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2010 Bump, trenger å vite dette nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Er det pga defekter i drivverket eller er det for å kunne sladde å herje på sommerføre ? Først og fremst vil jeg si det kanskje lønner seg å selge ix'en og kjøpe en ny bil, men kan forstå det om det er defekter på drivverk eller bilen ellers er fantastisk bra. Du trenger ny mellomaksel også. Traversen foran er også forskjellig men usikker på om du kan bruke den når du bytter motorlabbene. Om motoren da havner på samme plass som bakhjulstrekkeren er det bare å bruke samme kassa og mellomakselen som bakhjulstrekkeren OM diffen står på samme plassen! Hvilke kasse og mellomaksel de har er jeg ikke inni akkurat nå, men står nok mye fint her selv om hovedpoenget er annen ombygging viewtopic.php?f=1&t=134347. Kan jo sikkert kjøpe drivverk av noen som har bygd om. Vet om en getrag 260 til salgs om du skal bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Takk for et bra svar Er vell mest for at sperren er plukket ut, og bilen er så bra ellers. Har det ''ekstrautstyret'' jeg vill ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Dempertårnene har annen vinkel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Dempertårnene har annen vinkel.. Ja store deler av karosseriet er forskjellig, gulvet og motorrom... Derfor det er synd å høre om ombygging/ødelegging av slike klassikere. Om kun diffen var borte ville jeg heller skaffa ny! Koster ikke skjorta i forhold til ombygginga som vil være en nedgradering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Okei, men da tviler jeg på at jeg orker å byggeom, men hvordan er det med senk til den? Den er skyhøy nå, dritt stygt. Da bare tar jeg all rusten, lakkerer bilen, får tak i skinninteriør og selger et strøkent eksemplar av IX i stede da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Du kan senke den litt. Sjekk hva EirikL brukte? Var noe m-tech dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Okei, er ikke noe senk på din da Azeton? Men håper jeg får kjøpe av deg interiøret med div nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 Min Er senket jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Kan du ikke selge senken med interiøret da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Godt a hore du vil holde den iX ! Ville ikke senka mer enn 30-40mm. (Spansk tastatur ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Hei Du kan senke enkelt 1,5 til 2 cm framme ved å bytte de framre øvre fjærskålene. Dette senker bilen nok i framkant til at det JEKKA looket forsvinner. Mener endel deler i drivværket passer fra 525IX også. Ikke umulig å skaffe deler til den. Hvorfor selge iXen? Kul bil med kjempegode kjøreegenskaper sommer som vinter. Forbruket er ikke allhverdens. >Lurer på om det var Ferrodo som laget skålene. Hør med Geir Ove på KOED på 63874700 Kostet litt men er verd det for å ta bilen litt ned i front uten å forandre kjøreegenskaper eller vinkler. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 HeiDu kan senke enkelt 1,5 til 2 cm framme ved å bytte de framre øvre fjærskålene. Dette senker bilen nok i framkant til at det JEKKA looket forsvinner. Mener endel deler i drivværket passer fra 525IX også. Ikke umulig å skaffe deler til den. Hvorfor selge iXen? Kul bil med kjempegode kjøreegenskaper sommer som vinter. Forbruket er ikke allhverdens. >Lurer på om det var Ferrodo som laget skålene. Hør med Geir Ove på KOED på 63874700 Kostet litt men er verd det for å ta bilen litt ned i front uten å forandre kjøreegenskaper eller vinkler. P Okei, skal høre med han. Lyst å selge et strøkent ix eksemplar til en som tar vare på den. Det er en genial bil. Men hvis de er verdt en del så selger og kjøper meg i, fordi jeg kommer til å lage en e30 med pustehjelp så fort som jeg har en i Så tror jeg selger ixen før jeg ødelegger den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå