Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

planlegger og importere en e24 6 serie ifra et eller annet østblokkland. (polen, ungarn, tsjekkia, tyskland osv).

Noen som har idê til frakt av bil enten på båt eller tog eller lignende?

har lekt litt med tanken på og kjøre bilen oppåver (avhengi a hvilken tilstand aktuell bil er i), men må da registrere bilen i utlandet eller gå igjennom en hel lekse med prøveskilt dersom jeg skal igjennom f.eks syv forskjellige land.

Tenker og finne pris på frakt til nermesteplass i norge og heller kjøre den til Bodø på prøveskilt f.eks.

Skrevet

tyske prøveskilt holder vel til sverige evnt importskilt, men disse er litt styr å få tak på.

Ellers så er det jo firma som frakter også, men det er dyrt om du skal handle selv, og bare få noen til å frakte.

alternative er å få et norsk firma til å finne bil og hente den for deg

Skrevet

Min anbefaling er å dra ned og hente bilen selv :)

Min far og jeg har gjort det med to av mine biler, og det er en koselig guttetur.

Vi har skaffet eksportskilter hver gang og det er ikke så mye jobb.

Ikke får man bot dersom man blir tatt i boks i Bremen sentrum heller...

Skrevet

har veldig lyst til og hente ja... tittet litt på et restaureringsobjekt i ungarn... 3350km til fra ungarn til bodø i et restaureringsobjekt blir kansje litt i lengste laget:) husk at det er snakk om veteran...

skal prøve og sende mail til autolink...

Skrevet
Siste alternativ hørtes dyrt ut... tips til noen selskap som frakter biler?

Du finner endel info om selve hente-prosessen på nettsidene til ØJT. :)

Øivind Johansen Transport AS

Flere firmaer driver ganske spesialisert transport fra Tyskland, kostnaden er egentlig ikke avskrekkende - du skal ikke se vekk fra at Tyskland-Drammen ikke er så forskjellig fra f.eks. Drammen-Bodø.

Skrevet

har seg nå slik at jeg planlegger og kansje kjøpe bilen fra privatperson i ungarn, som selger en tyskregistrert bil... høres dette riv ruskende galt ut?

takk for produktive svar forresten :)

Skrevet
har seg nå slik at jeg planlegger og kansje kjøpe bilen fra privatperson i ungarn, som selger en tyskregistrert bil... høres dette riv ruskende galt ut?

Ikke riv ruskende galt, men kaaanskje ikke et prosjekt for en førstegangshandler som har tenkt å få bilen hentet av et transportfirma. :)

Skrevet

vil kaaaansje være bedre og få fatt i noen prøveskilter som kan gjelde for ungarn, slovenia, tsjekkia, tyskland, danmark, sverige og norge, for så og kjøre 3350 km? har litt lyst til og gjøre det også...men kansje litt lang kjørerute for et "restobjekt"...

ingen som hadde en fjerneste anelse om mailadresse til biltilsynet i tyskland?

Skrevet
vil kaaaansje være bedre og få fatt i noen prøveskilter som kan gjelde for ungarn, slovenia, tsjekkia, tyskland, danmark, sverige og norge, for så og kjøre 3350 km? har litt lyst til og gjøre det også...men kansje litt lang kjørerute for et "restobjekt"...

ingen som hadde en fjerneste anelse om mailadresse til biltilsynet i tyskland?

http://www.strassenverkehrsamt.de/impressum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...