m-blå Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Fant meg noen dekk og felger på Finn.no i Molde som jeg ville ha. Men pga. transportstreik ble det problem med å få dem sendt. Jeg bor selv i Haugesund og fant ut at siden jeg har fri, så tar jeg kjøreturen og får oppleve litt vestland nordover og kjøre litt fjellveier på returen. Og for en tur det ble!!! . Kjørte fra Haugesund mandag morgen. Ruta nordover gikk via bergen, over sognefjorden,førde,årdal,stryn,stranda,vestnes og Molde. 57 mil opp til Molde men pga. 4 ferger og ventetid med veiarbeid tok turen opp 13 timer. Etter og handlet felgene av en hyggelig mann, så gikk turen mot Åndalsnes hvor jeg overnattet for kvelden. Etter og ha sjekket inn, måtte jeg bare kjøre en liten tur opp Trollstigen før jeg tok kvelden. For en vei og utsikt! Neste morgen gikk turen mot dovrefjell etter å ha beskuet trollveggen. Ruta videre: Lesja, dombås, Rondane nasjonalpark, Over Valdresflya (1389 meter over havet), beitostølen, fagernes,gol, geilo,hardangervidda,vøringsfossen,hardanger før jeg igjen var i Haugesund Totalt ble det 135 mil på to dager men jeg nøt hele turen og "konebilen", vår 118d var meget kompetent og imponerte på denne turen. På enkelte fjelloverganger var det kraftig telehiv så jeg var meget glad for at det ikke var sportsunderstell og 18 eller 19" på bilen. Det hadde aldri godt bra i 80++km/t. På frisk kjøring opp og ned fjelloverganger endte forbruket på 0,46 l/mil. En helt fantastisk tur med mye fine naturopplevelser fra bilvinduet. Her følger en del bilder av fra turen og til slutt ett bilde av bilen med nytt hjulsett montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2010 Her er da felgene som ble handlet: BBS 8x17" med 225/45-17" dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Så ut som du hadde en skikkelig fin tur. Utrolig flotte bilder. Jeg og samboern er ofte på slike turer, og finner nye pærler i vårt kjære land hele tiden grattis med nye felger og en flott 1 serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Norge har mye fin natur! Ingen tvil om det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Dette var herlige bilder,mye pent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå