Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompiss så lurer på noen ting ang, e30, da han muligens skal handle det. Han skriver dette:

Sitter å ser på E30, 320/325. Ikke firhjulstrekk.

Så jeg lurer på, hva må jeg se/høre etter? Har aldrig hatt BMW før, men har lenge sikla på E30. Har relativt grei peiling på bil generelt, men ikke spesifik BMW.

Skal muligens å se på en E30 320, godkjent ombygt til 325, EU-ok i ca. et år til tror jeg. Er det noe å ha, me tanke på endringer karrosserimessig, motor, bremser, drivverk?

Hva er typiske feil?

Skrevet

rust, rust, rust og rust. gamle biler blir som regel spist opp.

se etter rust i hjulbuer, gulv, kanaler, jekkefester, bagasjerom.

hør etter uling/ulyder fra diff, tikking fra ventiler.

se etter oljelekkasjer ol, sjekk når reg reim var byttet sist, skal bytter rundt 60.000km mener jeg.

er den 320en ombygd regner jeg med det er byttet om til 51mm fjærbein, bakstilling med storediffen, skivebremser bak osv

så hvis dette er godkjent fra bt er det jo ok.

er sikkert flere som kan fylle ut bedre en meg, men her har du jo noe ;)

Skrevet

Kjøp bil i best mulig stand, helst orginal. Ikke se deg blind på styling, felger og annet stæsj.

Styling trekker i mine øyne ned prisen på en e30

Husk at pris og tilstand oftest har en sammenheng.

Skrevet

Viktigste er att du sjekker bærende deler av karossen for rust, dempertårn osv Viktig å sjekk under bilen, folk bruker ofte silikon osv for å dekke over rust hull osv... :)

Sjekk hjul lager, og foringer på bakstilling. Om dekka bak er meir slitt enn dei framme ville eg vert svært nøyen på ting...

Skrevet

Jeg har en relativt godt holdt cab, men har en del punkter fra eu kontroll og visuelt som kanskje er viktig å sjekke på e30 generelt for rust.Kjenner mest 318,og is. Først ville jeg sjekket om den var godkjent ombygd som beskrevet, mål stabstag f.eks.Ellers sjekk under batteri(foran for de som har batteriet der)for rust, foran på panser(steinsprut), kanaler(bak med jekke festet),demper tårn, hjulbuen alle, skilt platen bak(ser kanskje rust renning hvis du letter på plasten),skille mellom bakfangeren og nedenfor skiltplaten,bak platen(den som er bak støtfanger fra eksos nivå til baggasjerom nivå, blinklys framskjerm skrue hull, setefester inni bilen, ta av benken bak å se og, eksosanlegg(lekkasje eller rust, lekkasjer diff,gearkasse,tannstang,servopumpe,topp lokk og se opp for elektriske hobby koblinger, stereoanlegg rett fra + uten sikring.Mest sannsynlig ikke org anlegg så bare spør. Ellers så ville jeg ha sett etter cupe, de er populær,rå og lett å selge. Styling som sagt lite verdi om det ikke er mtec1-2- eller facelift som orginalt.M-tech 2 er nok det mest verdifulle og fineste du kan få av E 30 spør du meg.Lykke t!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...