Padrino Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hei, har nå kjøpt meg diagnose og testet det på bilen for å feilsøke hva som kan være feil med min tomgang, 318is E36. Fikk feil på lambda, og den er byttet og feilkoden er slettet. Fikk dette resultatet etter bytte av lambda i dag. Problemet er at tomgangen øker til 1500 da motoren er varm, og den ligger på 800 ved oppstart (kald) . . . Står at det er feil på oljetemperatursensoren, men det er vel ikke noen grunn til slik tomgang?
Padrino Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Hjelp !! Hvorfor går tomgangen opp da motoren blir varm?
Padrino Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 TPS har jeg målt manuelt, og den er nok i orden. Kjører diagnose på bilen, så får jeg ingen feilmeldinger på LMM. Om jeg tar av ledningen til LMM, så blir det stor forskjell på tomgangen osv, men til det verre. Har spryet startgass nedi hele motorromet, og alt virker tett og fint der. Takker for svar PS: Bilen er bare dårlig på tomgang da den er varm.
kimern979 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 i følge de feilkodene der så er det kun lagret feil på innstrument,sentrallås og airbag. dme er styrenhet for motoren.evt der du må se etter feil.siden du har slettet feilen tidligere må bilen igjennom en kjøresyklus før den setter feilkode om noe er galt igjen. så du får vente å se,lese av feilminne senere igjen etter å ha brukt bilen litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå