Richie85 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hei! Lurer på å kjøpe en E34 for å bruke som bil nr2. Denne er skyldig årsavgift, hvordan fungerer halv årsavgift regelen? Må bilen ha vært avregistrert frem til 1.juli for at jeg kun skal betale halv årsavgift ved omregistrering, eller er det sånn hvis jeg venter med å omregistrere bilen til 1 juli, så slipper jeg unna med halv? Bilen er registrert og i daglig bruk av nåværende eier..
SteffenM2 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Bilen må være avregistrert i mellom rommet 1. Januar til 1. Juli for at halv årsavgift skal tre i kraft ja. Har bilen hatt skilter etter 1.Januar skal årsavgift for hele året betales.
Richie85 Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Knall fint, Steffen. Var som jeg fryktet med andre ord.. men da får jeg forhandle mer på pris Takk for hjelp!
SteffenM2 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Bare hyggelig! Det her er absolutt et prute poeng. Lykke til!
janerik171187 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 skal den brukes i hele år så må hele betales. men blir den av skiltet før 1juli så må man vell betale hele, men kan få tilbake halve om den ikke har skilt før neste år igjen evnt.
babjorn Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Men er det ikke sånn at,hvis skiltene ligger på biltilsyne over 6 måneder blir dem vraka så må du kjøpe nye ? Si du leverer inn før 1 Januar å henter dem 1 Juli,så må du kjøpe nye skilt så da blir det ikke så billig alikevel,eller tar jeg helt feil ?
m-alpin Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Men er det ikke sånn at,hvis skiltene ligger på biltilsyne over 6 måneder blir dem vraka så må du kjøpe nye ?Si du leverer inn før 1 Januar å henter dem 1 Juli,så må du kjøpe nye skilt så da blir det ikke så billig alikevel,eller tar jeg helt feil ? da tar du feil,de sparer skiltene til slutten av juli for er mange som påskilter da!!
babjorn Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Fikk beskjed for ca 2 år siden at etter 6 måneder måtte man kjøpe nye..men min feil
babjorn Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Godt å vite at jeg får igjen mine i Juli,sparte jeg di pengene
Larswilliam Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 noe som ikke er godt er at du må betale omreg avgift når du skal hente ut skilta igjen;)
Richie85 Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Om det blir denne bilen, så skal den brukes videre, så blir å betale full årsavgift da, men må først se om bilen er som den skal og at selger filer prisen i riktig retning
janerik171187 Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 noe som ikke er godt er at du må betale omreg avgift når du skal hente ut skilta igjen;) må jo ikke det. betaler kun omregg en gang. når man registrerer bilen på seg selv (evnt noen andre men da er det jo de som får regninga).
janerik171187 Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 nye regler fra og med 1.mars sier at du må det link?
SteffenM2 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 nye regler fra og med 1.mars sier at du må det Bullshit. Man trenger ikke betale omregistrering mer enn 1 gang, uansett. Kan hende de har lagt på et lite gebyr på at de har skiltene dine, men at du må betale omreg på nytt er bare tull. Er jo totalt ulogisk, si når man har en bil der omreggen er på 7000, at hvis man har avregistert bilen, for og vintre lagre den, så koster det 7000 og få ut skiltene igjen? Nei, dummeste jeg har hørt. Min far hentet nylig ut skiltene til Porscha, og han betalte ikke en krone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå