teexeln Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Har lagt merke til i det siste så virker det som at motren har en litt mer rufsete tomgang enn tidligere, å det er så lite at man kan ikke høre det eller se det på turteller men ser det på motoren at den vibrerer litt i utakt. satte en tomflaske på toppdekselet å da rister den med ca 2-3 sekunder mellomrom. Har nettop byttet plugger og luftfilter, tror ikke på vanos heller si det kom plutselig. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Holder en finger på lambdasonden her. Akkurat samme symptomene som jeg hadde på min bil tidligere i vinter. Jeg hadde ny LMM og innsugsbelg, så stod liksom bare igjen med lambda og plugger. Bytta pluggene, og det ble litt bedre, men problemet ble eliminert når jeg fikk bytta lambdasonden, går som ei klokke nå. Husk å kjøp orginal sonde og ikke de universale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2010 Takk for svar ja må vel kanskje få tatt en diagnose på den da.. kommer det opp på diagnose hvis det er lambda? å vilken av de? (er vel 2 lambdasonder på disse?) eller kan man finne ut om det er dem å hvem av dem uten å ta diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Ja, få et verksted til å ta diagnose. Vet ikke om din bil har 2 sonder, men det kan sikkert noen andre svare på Man kan måle seg frem til om sonden fungerer ved å bruke multimeter, men husker ikke fremgangsmåten nøyaktig nå. Ligger en tråd om det på forumet en plass. Men er enklest å bare få tatt diagnose på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Jo min har to sonder, en pr manifoil.. ser det står en på hvær Har vært syykt bra hvis noen kan si hvordan man måler det med multimeter, har vært mye enklere for meg. Så du mener de uorginale ikke er å satse på? ser ut som en orginal sonde på gs koster 2500,- den uorginale ligg på 2100,- på gs, å på koed koster sondene tett over 1000,- er det noen som har prøvd sondene til koed?, å vet dere om prisene på gs er for en eller om det kan være for begge?? 5000,- for to sonder er egentli drøyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Jeg kjører med sonde fra Koed, funker bare fint.........Med uorginale så mener jeg de universale som f.eks biltema o.l selger....Er mange som har negative erfaringer med de. Mulig jeg som formulerte meg feil her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Ahh d va bra;) sekkert jeg som missforsto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 Har lagt merke til at det er likedan om motoren er varm eller kald, er ikke det kun på varm motor hvis det er lambda? å er det noen av dere som vet om det går å måle lambda med vanlig måleinstrument å finne ut om den er gåen? å vordan. Setter stor pris på konsultasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå