Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har havarert 2 giret på s6s 420g kassa mi.

Får ikke tak i deler til denne kassa, så lurer på om noen har girkasse i bra stand og selge ? fra 540 e34(e39) 740 e32(e38) m5 e39.

bilen min er en e34 540i 6 vxl, så trenger ikke annet en selve kassen i grunn. med eller uten tilbehør (Clutchhus overføring osv)

Mvh Torgeir Fauskrud

Skrevet

Hei du.

Jeg har sjanse til å kjøpe en 6 trinns kasse fra en 1995 mod. E38 740 mener jeg det er. Den skal være i bra stand. Er i Østerrike nå. Og skal innom og hente deler hos denne karen på hjemveien. Disse kassene koster en del i Tyskland og, så kassen alene vil koste mellom 11 og 12.000 kr + frakt. Må finne ut hva jeg eksakt må betale.

Jeg har kontakt med en kar som kjører transport opp til Trondheim. Han pleier ikke å kjøre E6 forbi Lillehammer, men kjører forbi Elverum. Ellers har jeg fraktavtale med TollpostGlobe. Har en tilsvarende kasse i min ombygde E32 740 med 6 trinns man. kasse.

Du får se hva respons du får. Men disse kassene er det ikke mange av.

Hilsen Eirik.

Skrevet

11-12k for Kunn kasse uten clutch-hus og noe annet + frakt fra utlandet, var noe drøyt etter min mening. vet att syncroniseringen i disse kassene ikke holder uansett. max pris på 10 000,- om den står innenfor riksgrensen til dette landet for kun girkasse. da helst en testet kasse.

Torgeir Fauskrud.

Skrevet

Prisen jeg har skrevet er for en komplett girkasse med clutchhus. Disse kassene er dyre. Det finnes ikke mange av dem. Så du får se om du får tak i en slik kasse andre steder. Det er vel bare V12 manuell kassen som er dyrere og vanskeligere å få tak i.

Jeg vet ikke om jeg kjøper med meg denne kassen hjem. Jeg kan også trenge den til et eget 540 ombygg. Får se hvor mye penger det er igjen å handle for.

Hvis du vil ha en slik kasse, kan du overta kassen fra min 740. Den er for tiden demontert, og jeg vet at den fungerer topp. 12.000 kr ble betalt for dem kassen.

Så valget er opp til deg.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...