Trancma Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Har en 318i e36 med m40 motor og lurer på om m10 motoren passer rett nedi? evt hva må "bygges" om?
Julianv Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Tja motorfester må vel byttes over til e36 motorfester, ny tank såvidt jeg vet (bygge om din siden e36 ikke ble levert med m10) Er jo forgasser så har jo bare hjelpepumpe bak såvidt jeg vet. Ellers så passer nok mellomaksling over med m40 akslingen etter det jeg husker. Girkasse passer ikke over fra m40.
Trancma Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Tja motorfester må vel byttes over til e36 motorfester, ny tank såvidt jeg vet (bygge om din siden e36 ikke ble levert med m10) Er jo forgasser så har jo bare hjelpepumpe bak såvidt jeg vet. Ellers så passer nok mellomaksling over med m40 akslingen etter det jeg husker. Girkasse passer ikke over fra m40. innsprut på begge... høres ut som litt jobb ja..
Julianv Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Er ikke m10 forgasser? Eller tenker jeg på feil nå? var forgasser på m10en som sto i min
janerik171187 Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Er ikke m10 forgasser? Eller tenker jeg på feil nå? var forgasser på m10en som sto i min får både gasser og innsprut
håkon_w Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 alle 518i e28 hadde innsprut, noen i e30 å. Det er ihvertfall mye bedre motor enn M40, kanskje slappere, men holdbar. Jeg ville vel tro du må modifisere motorfestene, gir mellomaxel, ledningsnett osv. tommel opp modifikasjon! Men det er nok langt enklere å putte inn en M43, som er kjededrift og uten den gammeldagse tenningen. ville nok gått for den, men det var jo heller ikke spørsmålet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå