Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja motorfester må vel byttes over til e36 motorfester, ny tank såvidt jeg vet (bygge om din siden e36 ikke ble levert med m10) Er jo forgasser så har jo bare hjelpepumpe bak såvidt jeg vet. Ellers så passer nok mellomaksling over med m40 akslingen etter det jeg husker. Girkasse passer ikke over fra m40.

Skrevet
Tja motorfester må vel byttes over til e36 motorfester, ny tank såvidt jeg vet (bygge om din siden e36 ikke ble levert med m10) Er jo forgasser så har jo bare hjelpepumpe bak såvidt jeg vet. Ellers så passer nok mellomaksling over med m40 akslingen etter det jeg husker. Girkasse passer ikke over fra m40.

innsprut på begge... høres ut som litt jobb ja..

Skrevet

alle 518i e28 hadde innsprut, noen i e30 å. Det er ihvertfall mye bedre motor enn M40, kanskje slappere, men holdbar.

Jeg ville vel tro du må modifisere motorfestene, gir mellomaxel, ledningsnett osv. tommel opp modifikasjon!

Men det er nok langt enklere å putte inn en M43, som er kjededrift og uten den gammeldagse tenningen. ville nok gått for den, men det var jo heller ikke spørsmålet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...