hanskr Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Du kan bare låse opp uten strøm via _pasasjerdøra_Vet ikke om det bare er å vri vanlig på nøkkelen. I førerdøra er det ingenting annet en microbrytere, ingen mekanikk i låsen. Har da låst opp både E34 og E32 via førerdøra på denne måten... Så at det kun går på passasjerdøra er ikke riktig. samma her sentrallåsen funker bare av og til hos meg da men har mest trua på "ballder " me att bilen din kan ha dobbelt låst seg!! lykke til
Michaelw Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 ook.. Nå er jeg hjemme, fikk låst opp bilen på passasjer siden.. Måtte ikke vri om 360 grader eller noe. MEN! Fikk kun låst opp passasjer døra, på fører siden fikk jeg opp ved og åpne den innenifra.. Hvordan får jeg opp bak dørene a? Fikk ikke de opp innen eller utenifra.. Prøvde og åpne de utenifra - helt dødt Innienifra - helt dødt (får ikke åpnern ut liksom) Prøvde og få opp de "låsepinnene" som sitter i dørtrekket, men de vil ikke opp.. Noen triks her også? Det som er rart er at når jeg vrir om tenningen, skjer ikke noe men kommer en rar lyd fra ett eller annet sted i dæsjen.. som om at en høytaler eller noe skulle fått noen uønskede signaler liksom.. Men jeg har jo ingen høytalere der engang.. Kan dette ha noe med dette og gjøre, eller er det bare det at jeg må bytte bateriet? Gikk ikke og lade det engang
hanskr Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 få i eit nyttbatteri så skal du sjå de ordner seg, da skall du vertfall få opp alle låsane med sentrallåsen, siden den virka
jsr-Racing Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 dette med dobbel låsing er ikke på alle e34 husker ikke akkurat fra hvilken mod .. men nytt batteri gjør susen for deg har du ikke remote fra spiller til forsterker siden du gikk tom for strøm??
Michaelw Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 dette med dobbel låsing er ikke på alle e34 husker ikke akkurat fra hvilken mod .. men nytt batteri gjør susen for deg har du ikke remote fra spiller til forsterker siden du gikk tom for strøm?? Ok, da satser jeg på nytt batteri hehe, jo har det men batteriet hadde jo null kapasitet what so ever
kkro Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 En nødløsning som jeg har brukt på biler i slike situasjoner er å jekke opp bilen i front og koble startkabler til strømtilførselkabelen på starteren og i karosseriet. Da får man spenning på systemet og kan låse opp bilen. Jeg garanterer ikke mot "elektriske bivirkninger", men det har fungert bra før.
Michaelw Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Skrevet Juni 8, 2010 En nødløsning som jeg har brukt på biler i slike situasjoner er å jekke opp bilen i front og koble startkabler til strømtilførselkabelen på starteren og i karosseriet. Da får man spenning på systemet og kan låse opp bilen.Jeg garanterer ikke mot "elektriske bivirkninger", men det har fungert bra før. Hehe, har fått opp bilen, og latt panseret ligge på "ulukket" så trenger ikke jekke opp men takk for tipset! Kan være nyttig en annen gang Var litt stress og få ut batteriet når jeg måtte skru fra forsetet, men fikk det ut!
Michaelw Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Okei folkens.. Da er det pån igjen med låse møkka I går når jeg var ferdig og skru på bilen, skulle jeg låse den. (Har "nytt" batteri med massevis av spenning på denne gangen) Når jeg vrei om nøkkelen var jeg på passasjer siden, da andre siden står litt trangere til. Det jeg ikke fikk med meg var at sjafør døra ikke var helt lukket. Når jeg skulle gå opp, så jeg at døra ikke var helt lukka, så jeg prøvde og låse opp bilen igjen.. MEN.. Da var den liike død som forje gang. Null og nix skjedde når jeg vrei om nøkkelen. Jeg låste opp bilen på passasjer siden, og prøvde og åpne sjafør døra fra innsiden som sist gang. Håndtaket inni var treigt. Pludselig "spratt" døra opp, og da var det gjort. Dørhåntaket inni sto ute og ville ikke "lukke seg" Og alt inni låsemekanismen er helt stuck virker det som. Skal også legges til at hvis man nå prøver og vri om nøkkelen i sjafør døra, går alt myye tregere en før. Sentral låsen funker IKKE. Tiltross for masser av strøm på batteri. Jeg har tatt opp dørtrekk og alt ser fint ut (alle ting sitter der jeg tror de skal sitte ) Hva skal jeg nå gjøre!? Noe "kjent" problem dette her? Må jeg bytte låsemekanismen? Hva kan ha skjedd? TAKKER for hjelp!
nightmare Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 virker dørhåndtaket inne i bilen nå? ellers så kan du jo ha ryki vieren som går fra håndtaket til låsemekanismen. om ikke så går det kanskje ann å ta av dørtrekket, og ta ut låsemekanismen. og smøre den opp. eller eventuelt bytte i en som fungerer! man blir jo helt deppa av problemer som "er fiksa" men som fortsatt kødder... har en låsemekanisme jeg. om du trenger. så jah. snd pm. men prøv først så du kanskje slipper å kjøpe
Michaelw Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 virker dørhåndtaket inne i bilen nå? ellers så kan du jo ha ryki vieren som går fra håndtaket til låsemekanismen. om ikke så går det kanskje ann å ta av dørtrekket, og ta ut låsemekanismen. og smøre den opp. eller eventuelt bytte i en som fungerer! man blir jo helt deppa av problemer som "er fiksa" men som fortsatt kødder... har en låsemekanisme jeg. om du trenger. så jah. snd pm. men prøv først så du kanskje slipper å kjøpe Nei, virker helt stuck ute.. SÅ når jeg lukker døra lukker den ikke helt. Har tatt av dørtrekket og sett på det, og vaiere er intakte.. Kan jeg bare sprøyte crc over hele driten eller er det dumt?
Michaelw Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 btw, noterer at du har låsemekanisme.. Kanskje du får PM av meg senere
Christian Nyegaard Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Fant du noen løsning her? Min e34 gjør mye rare ting med låsene om dagen.... fikk telefon fra verksted nå og de fikk den ikke opp overhodet. Tipset om "holde dørhåndtaket ute mens man vrir på nøkkelen" trikset så får vi se, men synes dette er litt pussig? Oppdatering; Nøkkelen de har fått passer vist ikke i bagasjerommet eller på pasasjersiden... sukk. Noen ideer?
Michaelw Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Fant du noen løsning her?Min e34 gjør mye rare ting med låsene om dagen.... fikk telefon fra verksted nå og de fikk den ikke opp overhodet. Tipset om "holde dørhåndtaket ute mens man vrir på nøkkelen" trikset så får vi se, men synes dette er litt pussig? Oppdatering; Nøkkelen de har fått passer vist ikke i bagasjerommet eller på pasasjersiden... sukk. Noen ideer? Min løsning var og komme seg inn på pasasjersiden, krype bak og deretter skru av en batteri pol, så alt elektrisk nullstilte seg. Når jeg tok på batteripolen hørte man at mye skjedde og deretter funket låsen igjen Hvis du ikke har riktig nøkkel er jeg ikke sikker på hva du kan gjøre? Har du den ikke hjemme heller?
Christian Nyegaard Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Klarer ikke å finne den nøkkelen, men skal lete mer i helgen når jeg kommer meg hjem igjen. Men synes det er rart, husker at han jeg fikk bilen fra nevnte at sentrallåsen kun fungerte fra førersiden når jeg tenker meg om, men nøkkelen skal da vitterlig passe uansett. Mener også at jeg har brukt den på begge sider, men det kan ha vært den andre nøkkelen jeg ikke finner. Sukk. Skal vel gå ann å få opp panseret utenifra slik at man kan forsøke å restarte som du sier?
Michaelw Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Klarer ikke å finne den nøkkelen, men skal lete mer i helgen når jeg kommer meg hjem igjen. Men synes det er rart, husker at han jeg fikk bilen fra nevnte at sentrallåsen kun fungerte fra førersiden når jeg tenker meg om, men nøkkelen skal da vitterlig passe uansett. Mener også at jeg har brukt den på begge sider, men det kan ha vært den andre nøkkelen jeg ikke finner.Sukk. Skal vel gå ann å få opp panseret utenifra slik at man kan forsøke å restarte som du sier? Sikker på at verkstedet vrir om hardt nok? Man må vri ganske hardt Hmm, om det går eller ei, vet jeg ikke desverre.. jeg gjorde aldri det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå