Gå til innhold

Får ikke låst opp E34! HJELP! Nytt problem Side 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kobla litt anlegg i ste, og det endte opp med tomt batteri..

Så, jeg satte på laderen, og lukka igjen døra (laderen sto inni bilen), deretter låste jeg bilen, og alle dørene ble låst med sentral låsen.. Etter 5 min, kom jeg på at jeg måtte hente noe inni bilen. Og her kommer problemet..

Jeg får ikke låst den opp igjen!? :?: Går ikke an og låse den opp "mekanisk" med nøkkelen (nøkkelen går bare frem og tilbake når jeg vrir, men ikke noe skjer), og sentral låsen funker jo ikke da jeg ikke har batteri til det? Hva gjør jeg nå a? :roll:

Hjelp! TakK!

Fra side 2:

"Okei folkens.. Da er det pån igjen med låse møkka :?

I går når jeg var ferdig og skru på bilen, skulle jeg låse den. (Har "nytt" batteri med massevis av spenning på denne gangen)

Når jeg vrei om nøkkelen var jeg på passasjer siden, da andre siden står litt trangere til. Det jeg ikke fikk med meg var at sjafør døra ikke var helt lukket. Når jeg skulle gå opp, så jeg at døra ikke var helt lukka, så jeg prøvde og låse opp bilen igjen.. MEN.. Da var den liike død som forje gang. Null og nix skjedde når jeg vrei om nøkkelen.

Jeg låste opp bilen på passasjer siden, og prøvde og åpne sjafør døra fra innsiden som sist gang. Håndtaket inni var treigt. Pludselig "spratt" døra opp, og da var det gjort. Dørhåntaket inni sto ute og ville ikke "lukke seg" Og alt inni låsemekanismen er helt stuck virker det som.

Skal også legges til at hvis man nå prøver og vri om nøkkelen i sjafør døra, går alt myye tregere en før.

Sentral låsen funker IKKE. Tiltross for masser av strøm på batteri.

Jeg har tatt opp dørtrekk og alt ser fint ut (alle ting sitter der jeg tror de skal sitte :wink: )

Hva skal jeg nå gjøre!? Noe "kjent" problem dette her? Må jeg bytte låsemekanismen? Hva kan ha skjedd? :roll:

TAKKER for hjelp! [-o< "

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Prøvd andre døren? Den skal gå an å åpne bilen selv om den er tom for strøm. Sentrallåsen vil bare ikke virke på den måten at de andre dørene ikke låser seg opp. Virker som noe annet som ikke er i orden her.

Skrevet
Prøvd andre døren? Den skal gå an å åpne bilen selv om den er tom for strøm. Sentrallåsen vil bare ikke virke på den måten at de andre dørene ikke låser seg opp. Virker som noe annet som ikke er i orden her.

Det jeg også syns er litt spessielt.. Prøvd begge dørene forran og bagasjeluka.. Men er ikke noe "motstand" i noen av låsene og ingen ting skjer.. Det burde jo gå an og låse opp manuelt uten sentral lås uansett?

Skrevet

Stemmer det at hvis jeg holder dørhåndtaket oppe og vrir nøkkelen om 360 grader, så får jeg den opp uten strøm? Funker dette på begge sider eller bare passasjer siden?

Skrevet
Stemmer det at hvis jeg holder dørhåndtaket oppe og vrir nøkkelen om 360 grader, så får jeg den opp uten strøm? Funker dette på begge sider eller bare passasjer siden?

Låste du den først fjernstyrt med en knapp på nøkkelen?

Skrevet

Låste du den først fjernstyrt med en knapp på nøkkelen?

Nei i døra. Men fikk den ikke opp igjen :P

Skrevet

Du kan bare låse opp uten strøm via _pasasjerdøra_

Vet ikke om det bare er å vri vanlig på nøkkelen.

I førerdøra er det ingenting annet en microbrytere, ingen mekanikk i låsen.

Skrevet

Ok, nei lest litt på det.. Man må vist vri om på passasjer døra mens man har håndtaket oppe.. Man skulle vri 360 grader

Skrevet

Så det du da sier et at det ikke går an å låse bilen med nøkkel når det ikke er strøm på bilen....Dette var merkelige greier. Spesielt for e34 dette? e39 kan jeg låse og åpne vanlig uten strøm.

Skrevet

Så det du da sier et at det ikke går an å låse bilen med nøkkel når det ikke er strøm på bilen....Dette var merkelige greier. Spesielt for e34 dette? e39 kan jeg låse og åpne vanlig uten strøm.

Hehe, ja er merkelig.. Men får den opp, men på en "spessiel" måte

Skrevet

Hehe, ja er merkelig.. Men får den opp, men på en "spessiel" måte

Så dette ordnet seg for deg da :)

Skrevet

Ved såkalt double lock så skjer dette.

Låser du bilen ved og vri nøkkelen helt over, eller vrir mot låsing to ganger, så skal/vil du høre at bilen låses to ganger, hvilket da betyr at double lock er utført.

Da kan den kun åpnes på den spesielle måten du har funnet ut av dersom den er strømtom.

Dette er fordi bilen nå er bobbelt sikret på en måte, og kan ikke åpnes med knapper innenfra uansett hva man gjør.

Altså ved ruteknusing, så må fremdeles svina som vil inn i bilen, krabbe gjennom vinduet.

Skrevet

Har da låst opp både E34 og E32 via førerdøra på denne måten... Så at det kun går på passasjerdøra er ikke riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...