Gå til innhold

Støtdemperlager-bak forbruk etter montasje av coilovers! E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi!

Har montert JOM coilovers på min 1998 e36 316 touring.

Men selv med helt nye støtdemperlagre bak så "gir" de etter, og pakningen hopper ut, slik at demperen henger løst.

Har montert de akkurat slik de gamle demperne bak var på bilen.

Har tatt kun topplageret på demperen, så en skive på toppen og skruen. Må være noe som mangler? Skal det være en skive under topplageret også? Må være noe vesentlig jeg har glemt?

PS, høyden er bra bak, står ikke på minimum.

Takker for alle svar!

Skrevet

Sliter med akkurat det samme. Hele foringa blir dratt ut av holdern som sitter i karosseri så dempern er helt løs i hjulbuen.

Blir foringa di dratt nedover og ikke oppover?

Edit: Kan forresten nevne at jeg mistenker at bakstillinga mi er skeiv i tillegg..

Skrevet

Oppover? Altså inn i bagasjerommet?

Edit: Mine blir dratt nedover, altså der jeg ikke kan skjønne at det blir noe press på dem... Bytta på ene sida igår, kjørte en tur og da skjedde det samme på andre sida, skal bytte den i morra så får vi se!

• 2 years later...
Skrevet

Prøver å blåse litt liv i denne tråden igjen... Har samme problem på min E39 med at gummien på støtdemperlageret bak blir røsket ut av holderen. (2 stk på kort tid) Den blir dratt nedover. Er det rett og slett for dårlig kvalitet på febi lagrene, eller mangler eg også en skive mellom demperen og lageret? Kan det være spax-coiloverne som er for harde eller noe? Hadde satt pris på noen erfaringer her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...