Concep Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Har ryket topp pakningen på min m20b25 turbo motor. Lurer på hvor jeg får tak i billigst mulig topp pakning og hvordan jeg bør velge ? Satt org topp pakning fra før og den ble kjørt på 0.5 trykk. Er t34 turbo og mf2 sprut på den, org dyser. Hørt noen bruker dobbel pakning får å senke kompen, fungerer dette i praksis ? Tykkelse på pakningen jeg BØR bruke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 om den røyk på 0,5 bar ville jeg ha sjekket tenninga/bensina mi før jeg hadde gjort no før jeg skulle kjøre videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 amatør bygg, og kjørt hardt og lenge siden februar !?! Anyways, så er det vell ikke å fornekte att turbo eller ikke, de pakningene ryker akkuratt når det passer dem best ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m335 Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 eg kjøre 3mm cometic pakning, kjøre 1.1bar trykk. er facelift motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 om du ikke har kjøleproblemer som har knekt pakninga, bytt den før du gjør som morty sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Hvordan pakning bør jeg velge, hører stål pakning er vanskelig å få tett ? ! jeg trenger pakning FORT, hvor får jeg tak i ? Motoren har blitt planet 1 gang før, skal gjøre det igjen nå ! hvilken tykkelse på pakning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 3mm stål pakning gjør susen, værtfall det jeg bruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Motoren trenger du nok ikke plane, men ville sjekket toppen din. Gå for 3mm som du blir anbefalt her, da kan du øke trykket litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Takker for svar ! Er selvfølgelig toppen det er snakk om når jeg snakker om planing ! Har fått høre att stål pakning er no driiit å få tett, så kommer til å dreie ned stemplene og kjøre med litt tykkere pakning enn org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 du skal dreie stemplene og kjøre 3mm pakning? blir ikke noe komp igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Takker for svar ! Er selvfølgelig toppen det er snakk om når jeg snakker om planing !Har fått høre att stål pakning er no driiit å få tett, så kommer til å dreie ned stemplene og kjøre med litt tykkere pakning enn org. Det er jo en grunn til at pakningen din ryker. Og på så lite trykk. Stålpakning er noen heldige med andre ikke fult så heldige Jeg ville ikke brukt det. Orginal pakning holder fint 1 bar så lenge alt er ok med blandingen din. En annenting mange glemmer er at metall slår seg, kan hende blokka de er skev og toppen og. Dette gjør det veldig enkelt for at pakningen din ryker. Sjekk dette når du har demontert. 90% av alle blokker jeg har vært borti er ikke rette. Best å bruke ARP bolter på toppen. Neste er endten å o.ringe blokka eller frese spor til pyramideringer. Men som sagt, pakningen din skal ikke ryke ved 0.5 bar da er det noe galt med blandingen din! Eller blokk/topp som ikke er i vater. MF2 er ikke noe du får jevn blanding med, kjører du en eller 2 tilleggsdyser? Hvis disse er i orginal størelse i tillegg får motoren din for lite noe som igjen kan fort skape tenningsbank som tar pakningen din rimelig fort. Mager blanding er FY Den beste løsningen din for å få best blanding til rimeligst penge er. Få bort MF2 Kjøp noen 535 dyser, og stram lmm din. Sammen med en justerbar BTR fungerer veldig bra opp til 0.6-0.7 bar PS vi kommer snart med pakning til m20 og m50 med stålringer rundt hver syl og resten som en vanelig orginal pakning. Dette gjør at det er enkelt å få tett samtidig som den skal tåle en del trykk. Slike er brukt tidligere opp til 2 bars ladetrykk uten å gå i stykker, men da med riktig blanding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Takk for godt svar Btr er stilt opp til 3.5 bar, kjører med 1 tillegsdyse, har også bredbåndslambda og før toppen røk var verdiene riktige ! Den gikk rent og pent, bortsett fra da noen vakum slanger hoppet ut pga trykket. Jeg mistenker att det ikke har noe med turboen å gjøre i det hele tatt, var bare på 1 av sylindra pakningen hadde ryket inn til kjøle kanalen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Takk for godt svar Btr er stilt opp til 3.5 bar, kjører med 1 tillegsdyse, har også bredbåndslambda og før toppen røk var verdiene riktige ! Den gikk rent og pent, bortsett fra da noen vakum slanger hoppet ut pga trykket. Jeg mistenker att det ikke har noe med turboen å gjøre i det hele tatt, var bare på 1 av sylindra pakningen hadde ryket inn til kjøle kanalen ! Ok la meg gjette, var syl 1 eller 6 som gikk? Dette med tilleggsprut er det vanskelig å få jevn fordeling av 1 dyse som står forran spjeldet. Blir alldri likt, og som regel er det syl 1 og 6 som får minst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Det var faktisk nr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå