Pittball Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Noen som har en 520 motor liggende? Har en 96mod e39 som trenger ny motor, tenkte det enkleste er vell å bare sette en lik motor i igjen... Så om noen har en motor og girkasse (aut) i BRA stand rimelig til salgs, gi beskjed
Pittball Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Skrevet Juni 8, 2010 jeg har motor og steptronic kasse Vet du om det er noe hokkus pokkus å skifte fra den "gamle" typen automat til steptronic? Km stand? Stand ellers? Pris?
Eirik Viste Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Hei du. Jeg har en overhalet aut.kasse ZF 5HP-18 uten Steptronic. Har kvitteringer på ca 16.000 kr fra GS Bildeler. Kommer fra en 325iA med 196.000 km. Kassen er kjørt med inntil nylig og er byttet pga ombygging til manuell kasse. Denne kassen er mest sannsynlig helt lik din. Selges for 3.500 kr Kommer også hjem fra Østerrike om ca 2 uker med en meget bra M52B28 528iA motor. Den er kjørt KUN 142.000 km. Kommer fra en 1998 modell. Skal du først gjøre en stor jobb som å bytte motor vil jeg sterkt anbefale å sette inn 2.8 liter motor. Det koster ikke mye mer, men bilen blir mye mer verdt etterpå. Og er mye kjekkere å kjøre. Denne motoren ser 100% idenstisk ut som din 2 liter. Ledningsnettet er helt likt. Svinghjulet er likt. Det gjør motorbyttet mye enklere. Bremser, understell m.m er helt likt på 520 og 528. Denne motoren har et stort potensiale for enda mer krefter for lite penger. F.eks gir innsugsmanifoilen fra M50B25 ca 20 hk mer. Motoren selges uten starter, dynamo, klimakompressor. Men dette er deler som du kan bruke fra din 2 liter motor. Motoren selges for 11.000 kr. Jeg kan ordne en 2.8 liter hjerne med EWS deler for ca 1.000 kr. Og kan gi 500 i innbytte for din gamle hjerne med EWS deler. Sjekker en hos finn.no og andre steder er en 528 fort 30.000 kr mer verdt enn en 520. Så en ombygging til 2.8 liter vil garantert lønne seg ved et senere salg av bilen. Jeg bor også i Stavanger. Henting/bringing av motoren er da enkelt. Og kan også skaffe mekaniker som kan bytte motoren for en rimelig sum. Hilsen Eirik.
Snake____1 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Noen som har en 520 motor liggende? Har en 96mod e39 som trenger ny motor, tenkte det enkleste er vell å bare sette en lik motor i igjen...Så om noen har en motor og girkasse (aut) i BRA stand rimelig til salgs, gi beskjed Jeg har en etterhvert som jeg skal bytte ut med en 2.8l. kan hørest å prøvest i bil om du vil. PS, jeg har ikke kasse...
Eirik Viste Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hei du. Vet ikke om du har skaffet deg motor, men jeg har tatt i bytte en motor fra en 1997 520i. Han satte inn en 2.8 liter og jeg har hans gamle 520 motor. Motoren har gått 294.000 km, men har vært veldig godt påpasset. Ingen ulyder av noe slag. Toppdekselet har vi åpnet, og toppen og kammene ser nesten nye ut. Tror neppe en kan kjøpe en motor som er gått langt i bedre stand enn denne. Er ikke i tvil om at denne motoren har et par hundre tusen kilometer mer i seg meg godt stell. De fleste utvendige deler er plukket av motoren. Men toppen, blokken og bunnpannen er komplett og 100% i orden. Sjelden er jeg så trygg på at jeg selger en bra motor som nå. Du har de delene som mangler fra din motor. Jeg har som tidligere nevnt også en overhalet aut.girkasse liggende til denne motoren Motoren selges for 3.000 kr. Jeg bor i Stavanger, så motoren er ikke langt bordte fra deg. Muligens kan jeg skaffe en mekaniker som kan gjøre motorbyttet. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå