Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er bakseteplassen i e38 mot e34/e39?

Jeg vet jo at e38 er en 7'er og en lengre bil, men er bakseteplassen spesielt bedre likevel?

Har e34 idag, og bakovervendt barnesete tar så mye plass at passasjersetet på kjøres laaangt frem. Noe som gir en veldig ukomfortabel sittestilling foran.

Kanskje noen her har både e38 og målebånd og vil måle avstander? Med framsetene i normal posisjon, ikke råner-liggende, men heller ikke preste-rett.

Avstand fra bakerst på sitteputen og fram til framseterygg.

Avstand fra øverst på bakseterygg til øverst på framseterygg.

Avstand fra bakerst på sitteputen og på skrå opp til øverst på framseterygg.

Hvordan er bagasjeromsplassen i forhold til e34?

Skrevet

jeg har E38 og har hatt med ungen til broren min i bakovervendt barnesete. trengte ikke å flytte på fremsetet som kanskje lå litt mer bakover enn vanlig. hehe.

en kammerat har en E34 og der syns jeg det er trangt bak.

er du ute etter plass så kan du jo se etter en E38 IL som har 14 cm lenger bakdør og derme mer plass i baksetet.

Skrevet

Finner ingen IL til salgs i norge, men har sett etter de ja.

Har du noen formening om bagasjerom?

Skrevet

ganske stort. men vet ikke noe spesielt mål. virker mye mer romslig enn E34 hvertfal. E34 virker også som et mye levere bagasjerom. altså lavere mellom gulv og tak.

Skrevet

Synes uansett plassen mellom gulvet i bagasjerommet og taket (hattehyllen) akkurat er for liten.

Feks når man skal ha med kofferter, dekk osv.

Pakker du i bagger derimot er det plass så det holder.

Skrevet

Jeg har både e34 og e38IL og jeg må si at forskjellen på baksete plassen er enorm. Hehe :D

Vi kjører med Britax barnesete 0-13kg med base og kan ha framsetet helt bak og med passe bakovertilt på ryggen på 740'n :) På 520'n er det sånn passe trangt ja.

Når det gjelder bakasjeromplassen så er den omtrent like stor faktisk, kansje litt lavere i e34'n. Vi får akkurat plass til vår Brio 2-delte barnevogn i begge bilene. i e34'n på langs av bagasjerommet og i e38'n på tvers.

Skrevet

Jeg målte i vår A6, der er det sånn grovt sett 80cm oppe og nede, mellom seterygg når vårt bakovervente sete er montert. Så gikk jeg og målte i E38ern og da blir det ganske god plass i framsetet ja, jeg er 180 høy og fikk strekt bena nesten helt ut når jeg satt meg inn i framsetet. Men jeg skal se om jeg får tid til å faktisk sette inn setet. Til vanlig har jeg et framovervent i E38'ern, da sitter ho mor med kjempe god plass framme, og da kan ikke vår datter på 3år nå fram med fotan i seteryggen. Den fremovervente stolen vår bygger i tillegg endel, da det er ramme bak barnesetet der man trer igjennom bilbelte og greier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...