Gå til innhold

Viderekobling av + kabel?


Anbefalte innlegg

hadde da ikke lang nåkk ledning til å strekke en ny fra batteriet framme, så tenkte da at jeg kunne bruke strømmen fra kabelen som allerede er strekt. Lagde meg noe slikt som dette.

bx0v3ribid31acqrtw2o.jpg

Pussa ned til bart stål, reint og fint.

x5ce60lnn58ch0yvcow0.jpg

Dette er da 2 av denne "lederen" som jeg har laget, er bare skrudd fast i hverandre.

dcb7kcs1t35z8he2ts8w.png

Skal da i praksis se ut som dette, har treplater som er dekt med silikon på undersiden ( Pga at skruene var synelige og vil da lede strømm) har ikke montert dem på treplaten enda siden silikonen forsatt herder.

Kan ikke se hvorfor dette ikke skal funke, er en middlertidig løsning siden jeg er blakk :P men for og være helt sikker så lager jeg da denne posten for å høre om dette på noen måte ikke er en god ide i det hele tatt ^^.?

Mvh kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke verktøy og skøte rett på med, skulle jo gjerne gjort det x) vil ikke bruke tape til å sette de sammen, men tror du ikke dette vil funke i en ukes tid? er ikke mye som skal dragest, er ganske små forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke verktøy til å skjøte en kabel, men du har verktøy til å laga deg det der??

hahaha

funker sikkert en liten stund, men her er det jævla viktig at du har sikring ved batteriet, kommer den der løs, er du garantert å få kortslutning i første sving :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert dette med kortsluttning, skal lime dem fast i plasten under teppe eller noe, har ikke kabelsko x) er blakk, har - på konto og bruker det jeg har :P får en pakke i posten i dag, så vil ha forsterkerene oppe og gå så tenkte jeg skulle lage dette "bryderiet" her middlertidli. Men da vet jeg at Bimmer'e synst dette er.. "dårlig" men vil funke i en ukes tid ^^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teipe rundt kabelskoene når du er ferdig? Hadde en skjønt hva opplegget ditt funker så kanskje en kunne svart på om det funker.. Men så lenge det leder strøm så funker det.. Men synes det ser mere skummelt ut i forhold til kortslutning enn hva 3kabelsko hadde gjort +at det er en løsning du kan leve med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 3 kabelsko. jeg har 1 ledning som da går fra batteri direkte til forsterker, men siden jeg skal ha på 1 forsterker til så må jeg ha strømm, som sakt er jeg da blakk og kan ikke kjøpe verken kabelsko eller ledning. Da tenkte jeg at jeg kunne lage noe å koble den nå værende kabelskoen på og bruke de siste 2 meterene med ledning jeg å koble på forsterkerene. Dette ble da en treplanke med 2 skrier som holder en stålplate som igjenn har 2 skruer i seg. bruker da mutter og skiver til å feste ledningene med. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det enklere, men legged ved en crappy teikning laget i paint.

sy8desp6k7xbz0ph3ujc.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant, målte i dag på dette tulle jeg har laget, gjidde nesten 13 volt, så det er bra ^^.

håper på lønning snart :D

Hvorfor ikke bare skru kabelsko sammen?

Det enkleste er ofte det beste.

Ikke spenningen(V) som blir problemet, heller strømmen(A). Med andre ord du taper effekt, men som du sier selv, det er bra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...