Frenball Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Hei! Jeg har noen spørsmål angående ombygging av en e36 320 vanos. Etter at motoren min gikk rett vest vurderer jeg nå å sette inn en 2,5l istede.. Men mitt spørsmål er da, hva skal til får å få dette godkjent? Mvh Carl Inge Gjendem Løken
ehrnst Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 hør med statens vegvesen. men i all hovedsak er ikke dette noe porblem. Bytt alt som er forskjellig
vegard89 Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Trenger nødvendigvis ikke å godkjenne det da.. ser ikke forskjell på di to motorene uten fra .. ingen som vil legge merke til det under eu eller andre type kontroller etter veien eventuelt..
matsrh Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Men uansett er det godt å ha det godkjent hvis det først skal skje noe!
Frenball Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Trenger nødvendigvis ikke å godkjenne det da.. ser ikke forskjell på di to motorene uten fra .. ingen som vil legge merke til det under eu eller andre type kontroller etter veien eventuelt.. Fullstedig klar over dette men som "matsrh" sier, er det godt å ha det godkjent om du skal være uheldig å komme borti noe.. Å kan ikke forstå at det er et veldig stort problem å få dette godkjent.. Har hart at du må ha større bremser bak, men ikke vet jeg..
AlXz Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 320 og 325 har samme bakbremser (uventilert). Samme bremser fremme. Forskjeller er vel i hovedsak: - Motor med hjerne/elnett - Gir ? - Mellomaksling - Drivakslinger + differensial - Eksosanlegg Burde ikke være noe problem å få dette godkjent.
AlXz Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 1. Skriv en søknad til Biltilsynet (BT). List opp deler du har tenkt å bytte. Realoem.com / bmwfans.info er fine sider for å sjekke om deler er likt på 320 og 325. 2. Få et verksted (bmw forhandler?) til å bekrefte at deler er byttet som beskrevet i henhold til søknad/svar fra BT. (Få først svar fra BT, og gjør som de forteller deg.., BMW Norge gir ikke ut papirer på dette, noe BT fortsatt tror) Evt en blombering av en eventuell delebil kan nok også funke bra her.., da merkes deler på "donorbil" hos BT.., du flytter alt over og de ser at deler er flyttet over på blomberingen. 3. Få kontroll time hos BT. Pass på at vekter er innenfor det vognkortet ditt sier (320). Her skal foraksel, bakakselvekt og total vekt være innenfor alle sammen. Mener bilen skal vises med halv eller full bensintank. NB! Få "JA" til ombyggingen FØR du starter.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå