P.O.M. Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 I dag regner det skikkelig. Da mister jeg til tider nesten all motorkraft i min E34 520 -95 modell, det er så ille at jeg til tider må kjøre inn til siden da jeg ikke greier å holde 60 Km/t en gang . Det som er rart at om jeg stopper bilen og lar den gå på tomgang en liten stund så går den greit en periode før dette gjentar seg. Det er ikke noe vannsprut å se i motorrommet men det er antagelig noe elektronisk (følere/sensorer?) som blir våte forårsaker dette. Er det noen her som har en ide om hva dette kan skyldes/hvor feilen ligger? (Er det tørt vær så går bilen som den skal) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasT Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Har hatt samme problem på min E39. Problemet var at katalysatoren ble fylt opp med vann i kraftig regnvær. Hører du en nokså krafig lyd fra motorrommet når det skjer? Dersom det er katalysatoren som blir fylt opp er det som oftest ganske kraftig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightmare Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 få bilen jekka. opp/ eller opp på en bukk får å sjekke det med katta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.O.M. Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 Har hatt samme problem på min E39. Problemet var at katalysatoren ble fylt opp med vann i kraftig regnvær. Hører du en nokså krafig lyd fra motorrommet når det skjer? Dersom det er katalysatoren som blir fylt opp er det som oftest ganske kraftig lyd Du kan nok være inne på noe der. I og med problemet gir seg etter litt tomgangskjøring så kan det være at det er vann som fordamper. Men jeg har ikke lagt merke til noen endring i lyden fra motoren. Mener du at det kommer vann inni katalysatoren eller at den blir avkjølt eller kanskje at det blir en midlertidig kortslutning av lambdasonden? Katalysatoren er vel så tett at det skal være vanskelig å få vann inni den vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.O.M. Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Ja da stoppa bilen (E34 520 -95) i kraftig regnvær nok en gang! Den begynte å ”hoste og harke” og bare døde ut, jo mer gass jeg ga jo saktere gikk bilen før den stoppet helt. Men nå la jeg merke til at bensinpumpa gikk selv etter at tenningen var skrudd av og nøkkelen tatt ut! Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? Bilen gikk greit dagen etter på når den hadde fått tørket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Ja da stoppa bilen (E34 520 -95) i kraftig regnvær nok en gang! Men nå la jeg merke til at bensinpumpa gikk selv etter at tenningen var skrudd av og nøkkelen tatt ut! . Akuratt det kan være fordi at releet har låst seg.. Slik at det alltid ligger inne og pumpen går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå