Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, for å lage en lang historie kort.

En person laget steinsprut på bilen min med en traktor. Person nekter for at det har han som har laget steinspruten. Det er snakk om steinsprut på panser og frontfanger.

Taksten kom på 14000kr.

Hva skal jeg gjøre?

Drite i hele greia, eller kjøre en anmeldelse?

La inn en anmeldelse på personen dagen etter det skjedde, og de aventer saken til de får takstpapirene av meg.

Er det noen vits når han påstår at det ikke kan komme fra han/traktoren?

Skrevet

En steinsprut skade som er takstert til 14000? Sandblåst hele fronten da eller?

om det datt av henger så kan du jo anmelde for usikret last....

Skrevet

Nei det var stein som kom fra hjula. På et eller annet vis så spant han med traktoren.

Det er faktisk ikke så mye skade heller(men du ser det ja, er jo en svart bil.), var en jævlig stiv pris for å si det mildt.

Skrevet
Nei det var stein som kom fra hjula. På et eller annet vis så spant han med traktoren.

Det er faktisk ikke så mye skade heller(men du ser det ja, er jo en svart bil.), var en jævlig stiv pris for å si det mildt.

Må ikke ligge så nærme vettu :)

Men skal mye til får å få en traktor til å spinne på grusvei, lar seg nesten ikke å gjøre:)

Men er det rullegrus så har den tendens til å kaste steiene bak seg pga av dekkene :)

Skrevet
Okei, for å lage en lang historie kort.

En person laget steinsprut på bilen min med en traktor. Person nekter for at det har han som har laget steinspruten. Det er snakk om steinsprut på panser og frontfanger.

Taksten kom på 14000kr.

Hva skal jeg gjøre?

Drite i hele greia, eller kjøre en anmeldelse?

La inn en anmeldelse på personen dagen etter det skjedde, og de aventer saken til de får takstpapirene av meg.

Er det noen vits når han påstår at det ikke kan komme fra han/traktoren?

Hadde jeg vært han med traktoren hadde jeg driti i det.

Jeg mener det er din skyld hvis du lå så nære at du fikk steinsprut.

Skrevet

Holdt go avstand jeg, men vedkommende rygget "i full fart" bakover altså mot meg fordi han skulle inn en annen veg. Og ga da "full pinne" forover igjen.

Så dette er så langt ifra min feil som du får det til...

Får bare bite i det sure eplet ja!

Takk for all respons!

Skrevet

Hadde vært kjekt om man kunne fått erstatning for steinsprut da. Panseret mitt er fult av erstatninger da i tilfelle... hehe

Skrevet

Hvis han har rygget mot deg, for så og spøle grus over hele fronten, så er han rimelig "skutt" i hode.

Du tok ikke tak i nakken på han der og da?

Normalt sett så får man jo steinsprang langs veien, det er noe man ikke kan gjøre noe med, men hvis noen spøler, sladder eller driver med hensynsløs kjøring. Ja da er det bare og finne ut hvor han bor, gå og hente det man vil på hans eiendom hvis han ikke betaler.

Skrevet

Regner med at det er skilter på traktoren ? fyll ut skademelding og send inn til dit selskap . Kjenner en som nylig fikk skade på panser og frontrute fra møtende lastebil han fikk ikke stoppet lastebilen men kjente igjen bil fra før ,skaffet reg nr og sendte inn skademelding til selskapet sitt og fikk skaden dekket ( det var flere biler som ble truffet av steiner fra lastebilen )

Skrevet

Var på vei til tractorpulling stevne med den traktoren da eller?

Åssen i helvete klarer du og spole såpass med en standard traktor at den kaster småstein noen meter opp og bakover egentlig?

Jeg mener.. en 6 tonns traktor med 250 hk svir ikke gummi sånn helt uten videre...

Trimma gråtass kanskje?

Av fare for og ikke bli trodd, så tror jeg nok du like gjerne kan legge den saken død for og si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...