Myrdal Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 Hei, kjøpte meg en e30, 316 her om dagen. Den sto på 14" på ene siden og 15" på andre siden, når jeg skulle bytte felger, merket jeg at hjulet på fører-siden står helt skjevt, heller innover på toppen, subber nesten borti demperen. Hadde den på bukken og sjekket, og bærebrua og det så helt ut. Var en som mente at fjørbeinet var blitt skakkt, og derfor ble alt skjevt. Isåfall, er det bare å bytte støtdemper?
jsr-Racing Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 har mye med foringene dine og hjør og spissingen din og gjør tenker eg var vertfall det på min e 30.
TurboLag Skrevet Juni 9, 2010 Skrevet Juni 9, 2010 om felgen tar i fjærbeinet på ene sida men ikke andre må du bytte fjærbeinet hvor det butter.. gjorde det nettopp på min.. KAN også om du er heldig være hjullager, men da er hjullageret SKIKKELIG gåent..
Myrdal Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Det er kun ene siden hjulet subber/står skjevt på. Andre siden er det helt fint. Hvis ett hjullager hadde vært såppas kake, hadde jeg vel hørt det når jeg kjører? Fjærbeinet, det vil si støtdemperen?
TurboLag Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 på e30 er dempern inni et rør som er i en del med spindel. mao må du bytte fjærbein og spindel ja
ehrnst Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 topplageret ditt er ikke kaputt da. kan jo være så enkelt
Olav Otterlei Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Har samme problemet på min, men ikke så gale at det tar borti. Ser det bare hvis man ser etter. Tror det er en skjevhet i ene fjørbeinet mitt for merket at demperen gikk tregt nedi når jeg bytta
håkon_w Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Er det sånn at den står og skræver på den ene siden, eller peker hjulet litt innover, mens andre siden er rett.
Fliid Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Verken kuler, foringer eller tårnlager kan forårsake dette. Det er en ting som gjør hele dette mulig. Felgen tar i fjørben. Området felgen tar i er hylsen rundt støtdemper. Årsaken til dette er skjev akseltapp som hjullager er trædd inn på. Skiven kommer utenpå dette og hjulet utenpå dette igjen. Er akseltappen skjev så står felgen i fjørben. Skjev felg utelukker jeg. Om tårnlager er ødelagt, om kuler er ødelagt. Så forblir ansvatnd mellom felg og fjørben den samme, uansett. Dette er en komponent som ikke er leddet, på noen måte. Et så gåent hjullager hadde delt seg for lenge siden og da hadde hjulet havnet i grøften mens du kjørte. Antar da at innpress er standard BMW E30, 15" ET 24 eller 14" ET 25
ehrnst Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 jeg sier meg enig med fliid etter å ha lest en gang til. på tide å demontere litt ps:e30s innpres er vel 30?
Lars89 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Standard innpress på E30 er 35. Endel orignalhjul kom med lavere innpress (24, 30 osv)
TurboLag Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 kan si alle så mye som at 17x8.5" et25 kan man drite i uten spacer.. 7mm for å være nøyaktig.. 5mm skrubber i fjærbeinet..
Myrdal Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Hei igjen. Tusen takk for hjelp! Hvis man ser bilen forfra, står hjulene sånn |----\ . Fliid: Hørs ikke helt feil ut det der. Mye jobb og bytte akseltapp? Dyrt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå