Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjøpte meg en e30, 316 her om dagen. Den sto på 14" på ene siden og 15" på andre siden, når jeg skulle bytte felger, merket jeg at hjulet på fører-siden står helt skjevt, heller innover på toppen, subber nesten borti demperen. Hadde den på bukken og sjekket, og bærebrua og det så helt ut.

Var en som mente at fjørbeinet var blitt skakkt, og derfor ble alt skjevt. Isåfall, er det bare å bytte støtdemper?

Skrevet

om felgen tar i fjærbeinet på ene sida men ikke andre må du bytte fjærbeinet hvor det butter.. gjorde det nettopp på min.. KAN også om du er heldig være hjullager, men da er hjullageret SKIKKELIG gåent..

Skrevet

Det er kun ene siden hjulet subber/står skjevt på. Andre siden er det helt fint.

Hvis ett hjullager hadde vært såppas kake, hadde jeg vel hørt det når jeg kjører? :)

Fjærbeinet, det vil si støtdemperen?

Skrevet

Har samme problemet på min, men ikke så gale at det tar borti. Ser det bare hvis man ser etter. Tror det er en skjevhet i ene fjørbeinet mitt for merket at demperen gikk tregt nedi når jeg bytta :)

Skrevet

Verken kuler, foringer eller tårnlager kan forårsake dette. Det er en ting som gjør hele dette mulig. Felgen tar i fjørben. Området felgen tar i er hylsen rundt støtdemper. Årsaken til dette er skjev akseltapp som hjullager er trædd inn på. Skiven kommer utenpå dette og hjulet utenpå dette igjen. Er akseltappen skjev så står felgen i fjørben. Skjev felg utelukker jeg.

Om tårnlager er ødelagt, om kuler er ødelagt. Så forblir ansvatnd mellom felg og fjørben den samme, uansett. Dette er en komponent som ikke er leddet, på noen måte. Et så gåent hjullager hadde delt seg for lenge siden og da hadde hjulet havnet i grøften mens du kjørte.

Antar da at innpress er standard BMW E30, 15" ET 24 eller 14" ET 25

Skrevet

jeg sier meg enig med fliid etter å ha lest en gang til.

på tide å demontere litt

ps:e30s innpres er vel 30?

Skrevet

Hei igjen. Tusen takk for hjelp! :)

Hvis man ser bilen forfra, står hjulene sånn |----\ .

Fliid: Hørs ikke helt feil ut det der. Mye jobb og bytte akseltapp? Dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...