Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke opp pasasjerdøra. Mekanismene for utvendig og utvendig dørhåndtak fungerer ikke (knekt osv). Skjer ingenting selv om jeg drar direkte på hendlene som går ut fra låsekassa.

Skal bytte låsekassa, men for å gjøre det må jo døra opp først :roll:

Noen tips til hva jeg kan gjøre her? (utenom å ringe viking)

Kommer ikke til noen vei inni/bak døra...

Skrevet

vis du trur det går å få opp døra med å putte noe nedi der som viking gjør kan du høre på brannstasjonen. var utplassert der og de måtte lokke opp døra til ei dame som hadde låst seg ute. mener de sa at det ikke kosta noe men er ikke sikker, kan hente de sendet faktura. men skader ikke spørre da.

Skrevet

Takker for tipset!

Ser ikke heeelt hvordan man skal få hukka tak i noe inni der, men får bare prøve...

Skrevet

de som falck og naf gjer er att dei stapper ned ein kjile og ei lita luftpute som presser ut døra i toppen. så ned med ein lang stang med forskjellige vinkler og bøyer på. Så drar dei i handtake innenfra :)

Skrevet

Det hjelper ikke meg noenting... Kommer meg jo inn i bilen og kan åpne vindu osv, men skjeringenting når man drar ihåndtakene (alt innvendig er demontert, men kommer ikke til selve låsen...)

Skrevet

Blir muligens å slå den i stykker ja.

Evt kutte og skifte dør (frister LITE)

Skrevet

Har noen dører på hånd så er ikke noen krise :wink:

Takk takk. Sinnsykt irriterende problem dette! :evil:

• 5 months later...
Skrevet
Har noen dører på hånd så er ikke noen krise :wink:

Takk takk. Sinnsykt irriterende problem dette! :evil:

Hva gjorde du?

Skjedde nettopp her.. ingen motstand i dørhandtak..

ville ikke holde seg lukket.. så fjernstyrte den i lås.. og nå vil den ikke opp..

Skrevet

Ikke akkurat sjelden at låsene fryser nå på vinteren. Kan noen ganger hjelpe å helle en bøtte med varmt vann over døra der låsekassa sitter.

Kan også prøve å ta tak i begge håndtakene samtidig. Dette fungerte for meg senest i dag (på en annen bil)

Jeg endte opp med å "knuse" låsekassa da noe innvendig var defekt...

Skrevet

Lot den stå en stund å motta bannskap og kjørte så rundt en stund med døren "i handa".. så løsna d som evnt var fryst...

sånn kan d vel gå når +5 til -8 på et døgn oppstår..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...