Arnefles Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Tror min lmm er gåen og at den må byttes på min 320dat-05... Kan den bare byttes fysisk eller må bilen inn og programmeres på noen måte? Autopower sier den må prog.og om bilen er chippet vil man måtte gjøre det på nytt. En bekjent som driver med chipping sier det er bare tull og at jeg lett kan bytte lmm bare ved å sette inn en selv uten å måtte prog.på noen som helst måte. Om bilen er chippet, vil den heller ikke miste den. Har det forresten kommet en bedre/erstatning for den orginale lmm på denne bilen, hørte noe om det? Noen innspill her?
Rayb Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Den kan du fint bytte uten å måtte omprogramere! Eneste jeg kan tenke meg er at du kanskje bør resette "adaptation values" (kan gjøres med carsoft) men sikkert ikke nødvendig.
Arnefles Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Høres bra ut! Om man skulle ha en chippet bil, vil da den forsvinne? Hørt noe om en erstatter LMM som er bedre enn den orginale, stemmer det?
Gjest Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 dersom bilen din er chippa, altså at den har styreenhet som lar seg flahse, så vil denne under programmering forsvinne. mener dog å huske at du ikke trenger å programmere denne, bare "kode" den nye.
Arnefles Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Hvordan "kodes" bilen, må det gjøres? Om jeg bytter LMM selv, vil bilen da starte å gå som normalt?
Gjest Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 ja det vil den, men mener å husker at det ikke vil fungere helt som det skal.. er litt usikker sånn i farten på din e46 med commonrail.. sikkert noen andre som husker bedre.. du må bruke tester for dette.
Lars89 Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Hva er det man programmerer da? Sletter verdier? Gjøres dette før eller etter instalasjon av ny lmm? Skifta på mange med M43 og M52 og de har gått som de skal etterpå. Ang ny type så ser jeg at det den har skifta delenr underveis så tyder på det.
Arnefles Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Hva er det man programmerer da? Sletter verdier? Gjøres dette før eller etter instalasjon av ny lmm? Skifta på mange med M43 og M52 og de har gått som de skal etterpå. Ang ny type så ser jeg at det den har skifta delenr underveis så tyder på det. Jepp, da ser det ut til at det har kommet en erstatter. Mener å huske å ha hørt at den orginale har hatt mye feil.
Gjest Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 m52 og m43 går fint ja.. kan gjerne slette adapsjoner.. men som du nevner finnes det en ny og gammel type til denne motoren..derfor jeg ikke husker helt hvordan det var..
Arnefles Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 m52 og m43 går fint ja.. kan gjerne slette adapsjoner.. men som du nevner finnes det en ny og gammel type til denne motoren..derfor jeg ikke husker helt hvordan det var.. Ikke så peil inngående jeg, hva er "adapsjoner"?
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 adapsjoner er det folk prater om når de sier at motor eller girkasse "lærere seg" f.eks. kjøremønster, lokale vatiabler i sensorer osv. det er altså et sett med verdier som blir "lært" og lagt til lokalt. enkelt forklart..
Arnefles Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 adapsjoner er det folk prater om når de sier at motor eller girkasse "lærere seg" f.eks. kjøremønster, lokale vatiabler i sensorer osv. det er altså et sett med verdier som blir "lært" og lagt til lokalt. enkelt forklart.. Ok. Men vil ikke det lære seg etterhvert som jeg kjører og bruker bilen da? Dvs at den kanskje blir litt annerledes/rar å kjøre i starten men endrer seg med kjøringa...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå