marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Hey hey halo!. Da kom jeg nettopp hjem. Har akkuart montert nytt svinghjul, lager og ny clutch på E36en(m43-b16). Bilen startet, men batterilampen begynte å lyse og batteriet ble tomt for strøm. Batteriet og dynamoen er rellativt nye. Men jeg lurer bare på om noen har hvert borti dette før? Eller vet hva batteriet blir tappet av? Takk for svar hjelper veldig mye, vil helst ha bilen så fort som mulig ut på veien.
Jørgen Lie Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Dårlig batteri kanskje? Eller har det stått lenge uten og blitt brukt og ikke rukket å tatt skikkelig ladaing?? Kan det være en strømkilde som bruker noe selv om tenning er av?
marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Godt være mulig. Men de jeg snakket med mente at det ikke var batteriet som var dårlig siden det lyste, og at det var noe som tappet strøm fra batteriet. Har ikke stått lenge uten å ha blitt brukt heller Hm, kan jo selvfølgelig være dynamoen som forusaker det, skal ikke utelukke det, men den er som sagt rellativt ny. Har også stått til lading over en natt, og er også satt til lading i natt. Skal igjen sjekke med mekkerne i morgen å høre, men alltid grei å få noen fler sider av saken fra andre her på forumet
Jørgen Lie Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Du kan jo lade opp batteriet i natt da, å så tester du ladingen i morgen med multimeter. Skal lade over 13V alle fall, helst 14,2V ved tomgang.. Hvis ikke kan d jo være dynamoen som du sier. Good luck
marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Jepp, det skal jeg Har testet det før monteringen og da var spenningen helt fin og alt var i orden. Takk takk
FredrikE24 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Om batterilampa i dashen din lyser så tror jeg ikke dynamoen lader!
marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 såpass.. jaja, får se på det i morgen :/
marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 Håper ikke det i allefall. For dynamo er DYRT...
stian1990_2 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Det kan være den, men har mine tvil på det.. Men sjekk spenning ut fra dynamoen, så kan du jo ta det derifra..
marcushs Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Skrevet Juni 10, 2010 sjekket spenning her om dagen på batteriet Alt var ok. Skal sjekke spenningen fra dynamoen i morgen. Men i dag det begynte å skje. Har mine aninger om at det er dynamoen som sikkert har tatt kvelden. Søkt det mye opp og problemet går igjen og det er da ofte dynamoen og batteriet som må skiftes ut grunnet at det har blitt ladet helt ut osv. Noen har byttet børster og spenningsregulatoren, men regner med det er selve dynamoen som er gåen desverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå