Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er ny her på forumet og delvis ny innen bmw. hatt en e34 tidligere.

forrige bilen var en audi men nå har jeg tatt til fornuft og skal vende tilbake til ordentlig bil igjen.

Det jeg lurer på er åssen er 323 motoren? er det samme som 325 og hva kan gjøres for å hente litt ekstra ut av den?

ikke noe ekstremt, bare moderate greier.

på forhånd takk

Skrevet

ikke samme som 325 nei

i bunn og grunn samme motor som 325, men med annen vei og kam.

egentlig en ganske undervurdert motor. Om alt er på stell så går disse godt

Skrevet
ikke samme som 325 nei

i bunn og grunn samme motor som 325, men med annen vei og kam.

egentlig en ganske undervurdert motor. Om alt er på stell så går disse godt

er vell mer samme motor som 320. bare lengre slaglengde som gjør at det er 300cc mer.

kammen er vell og ulik som du sier ja.

Skrevet

Min E30 323i 85mod gikk likebra som en 88mod 325i. Om min gikk bra, eller den gikk dårlig :!::?: Vansklig å si, men jeg hadde inntrykk av at den var forholdsvis sprek..

Skrevet

Jeg har også hatt E30 323i, 84 modell. Disse drar like godt som 325i opp til 100kmt hvertfall :) Kjempegode og solide motorer som er lette å skru på (selvom jeg ikke er noe særlig til å skru selv :P )

PS Si fra hvis det er en grå-grønn 2-dørs 84 modell du ender opp med, skulle likt å finne ut hvor det har blitt av gamlebilen min :) Alltid koselig å vite åssen de har det, hehe.

Skrevet

jeg hadde en 83 323 den gikk bedre en 325. men skal legge til at det var trimkam og porta topp på den

Skrevet

Da blir det mest sansynlig en 323i. Mye ekstra får man med kvassere kam da? noe annet som er greit å gjøre? og hva skal jeg se etter før jeg kjøper bil? tenker på sånne standard feil:P

Skrevet

Får vel i hovedsak ikke noe særlig mer hk av det, men det endrer registeret. Det står en schrick kam i motoren min, og den trenger litt høyere turtall enn en org. motor før det lille "kicket" kommer. Det ligger vel vanligvis på rundt 3500 omdr., mens på min begynner det først å dra skikkelig etter 4000. Og den jager skikkelig på tomgang :P

Ellers så kan du jo hive på grenrør, åpent filter og en chip. Har du alt dette, hjelper det en del. Neste steg igjen innenfor sugetrim bli dbilas innsug hvis du har lommebok til det (noe ikke mannen i gata har).

Skrevet

Og sjekk forresten nøye etter rust, få bilen opp i lufta, det er ofte mye mer rust enn det ser ut som. Spesielt 323'ene ruster fælt, mins jeg hørte noe om at de karroseriene er lagd på en annen fabrikk enn de andre e30'ene. Spesielt utsatte steder er kanaler, jekkfestene foran, bunnen av forskjermer, rundt skiltlysa bak, i gulvet generelt, i dørfalser, innerskjermer, hjulbuer (!) og ved feste til bensinpåfyllingsrøret oppi høyre innerskjerm bak...

Skrevet

Sjekk etter rust ved gasspedalen. Får du dratt opp teppet og sett under der også er det bra. Når du lukker opp bagasjerommet, sjekk under pakningen til bagasjerommet under bakruten. Sjekk også etter slark i diffen når du har bilen i luften. På m20 motorer (som du er på jakt etter) er det svært ofte ventiltikking, lytt etter dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...