Gå til innhold

Glenn's e46 ACS - solgt :,(

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått gjort endel igjen, skal skrive det jeg klarer om AE monteringen, men ble så møkkete på henda så ble ikke så mange bilder :roll:

liten liste over ting som har blitt gjort siste dagene:

-Byttet bremser

-Senket

-Montert Angeleyes

-byttet bakpotte

Da vi begynnte å skru, så tok det ikke lang tid før noe var galt.. selfølgelig. viste seg at demperen på venstre side forran var gåen og bremseklossene bak fra Koed ikke passet. (festet seg ikke i stemplet).

så bilen ble stående 2 dager på bukk for å kjøre en runde å shoppe inn. var på BMW Tønsberg for å få klosser og GS bildeler i Oslo for å få tak i demper.

nå må det nevnes at demper på høyre side forran ble byttet for 2mnd siden, så er likt på begge sider nå :)

men etter 2 dager med skruing fikk vi den ut av låven til onkel og jaggu ble jeg fornøyd!

-Rett ut av verkstedet bilde :) sa noen perfekt senk? :mrgreen:

8syxpw608j9s1ywj5urt.jpg

-dagen derpå etter en vask :) *klikk for større bilde*!!

7e69jr6c9ynflay9gmub.jpg

Startet med å montere Angeleyes mens jeg ventet på skruhjelp for bremser og senk.

skal se om jeg kan få laget en DIY senere :)

-litt langt inn i prossesen det første bilde, men lykten var veldig lett å demontere

alt er plast klips som bare må vippes opp, dra ut hoved glasset og da er du inne.

her er en ring montert

sgrc0ui9h39tyh8j4vrl.jpg

-Begge ringene på, legg merke til den flotte hvite stripsen som måtte til. klarte å knekke feste når ringen lå i fanget :P

tqkn5wwknn792hpqj6at.jpg

-Kjempe enkel "tjuvkoblet" på parken med kabelsko og teip. park pæra er fjernet så det ikke skal bli feilmelding i bilen.

er også teipet helt igjen nå, og ryddet pent opp i kabler så ingenting syntes i motorommet.

q6axb78kmbau6qmb0mng.jpg

-ferdig montert med alt på plass

ehwxso85ed7vf5i1bkcc.jpg

-lukket verksteds porten, skrudde av alt lys og tok et bilde

kbz5g91ktibw4d14iheo.jpg

så kom min VW venn for å hjelpe til med bremser, demper og fjører :)

herfra ble det lite bilder pga ekstremt møkkete hender hehe :mrgreen:

-gamle bremser

g7od9awgnai4huzou74e.jpg

-nye bremser

2ixvu4fab7ky15zq6709.jpg

-lite bilde tatt fra motorommet og ned dempertårnet

gs396kfiyawm1tcayl7k.jpg

ble ikke noe mere bilder av mekken herfa, stakars iphone ble møkkete nok #-o

Var på svendesen eksos idag og fikk montert eksosen fra Richie85, ble strålende fornøyd med den!

bare kikke tilbake i postene for å se hvordan den var før (enkel sort kjedelig stuss)

Ignorer den flott fingern på første bilde, så det når jeg fikk det på datan og gadd ikke gå ned å ta nytt :P

3ggew48vv8js5obetv8u.jpg

0cs3ztt6scikzfxyaq9g.jpg

Bilen er møkkete igjen nå etter et helvetes uvær i Tønsberg de siste dagene.. blir vask igjen i helgen!

Jonr

Skal se om jeg får laget en DIY senere, må ta noen bilder av lykta og redigere litt først :)

God helg i sommerværet alle mann! :mrgreen::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja føler at jeg begynner å bli fornøyd. Men nå har jeg gjort endel småting som normale folk ikke enser engang da :P

men blir aldrig bra nok for Richie :P er jo "bare" en 316 hahaha :mrgreen:

ja artig å få sitte på i bilen din å Kristian :D 190km/t i tønsberg tunnelen med 3k rpm... min gviner så fort jeg runder 100km/t uansett :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei hei, har vel ikke kritisert motoren din jeg! Bare sagt den er fornuftig ;) hehe.. du har jo racerbil sammenliknet med 1,6literen min ;) Gleder meg stort til å se denne bilen "ferdig" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje verst DIY, kunne kanskje vert litt fleir bilder om klipsene på sidene av lykta, og korleis du tok kablane ut igjennom gummien til xenonlyset, eg tok å lagde eit lite kutt i gummien rundt langlyset og tok kablane ut igjenn der :)

spess bilde på blink og lista under lyktene kunne vert kjekt med detaljerte bilder, var dei tinga som var verst å holde på med synst eg da :?

ellers knall bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Ble lite bilder pga jeg ikke tenkte på DIY når jeg monterte de. gadd ikke demontere lykta nå for å lage den :P så da var det bare å bruke bildene jeg hadde.

jeg dro de rett ut og satt på gummihetta til xenon igjen. så er vell ikke helt tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...