Gå til innhold

Topp M52B28 motor. 98 mod. Kun 142.000 km .++SOLGT++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en enkel vanos motor fra en 528ia med veldig lav km. Den skal være i topp stand. Motoren kommer fra en bil som er skadet og ikke lønner seg å reparere. Skaden har i alle fall ikke rammet motoren. For øyeblikket mangler starter og dynamo. Det har jo de fleste som tenker på å bytte motor. Jeg får sikkert tid til å skaffe de delene og.

Ved 122.000 km ble innsugskammen og lagerne skiftet ut med ny. Og dermed er det nesten ny toppdekselpakning på motoren. Normalt holder jo disse kammene motorens levetid, men ting kan jo skje. I alle fall er kammen blitt byttet.

I utgangspunktet selges motoren som den er for 10.000 kr uten hjerne. Da mangler starter, dynamo, servopumpe og LMM. Jeg tror at jeg har liggende ledningsnett for E36 320-328 med man. kasse. Men kan ikke garantere dette.

Har du en slitt 320 M52 motor passer alle delene som mangler på denne motoren.

Jeg kan skaffe en M52 hjerne med EWS delene fra en 328 for 1.000 kr ekstra.

Har du en M52 3 eller 5 serie med 2 eller 2.5 liter motor kan du få 500 kr i innbytte for den hjernen. Eventuelt kan jeg få hjernen programmert om. Men det lønner seg bare hvis du vil ha enda mer ytelse sammen med M50B25 innsug.

Som mange kjenner til har denne 2.8 literen meget stort potensiale for mer effekt for lite penger ekstra. Jeg har solgt flere optimaliserte hjerner for 2.8 literen med M50B28 innsug. Og kjøperne er kjempefornøyde. De fleste har kjøpt hjerne der ews sperren er fjernet. Det gjør ombygging i en E30 eller en E36 uten EWS opplegg mye lettere. Bare sett i motoren og start opp. Effekten er ca 230 hk med denne pakken. Og denne motoren følger godt med en M3 3.0 i følge en kunde som har denne hjernen i sin ombygde 328. Han har en kompis med M3 3.0.

Denne motoren levert med M50b25 innsug og optimalisert hjerne uten EWS vil koste 16.000 kr. De ekstra tusenlappene er bilen verdt med ca 40 hk mer enn en 325 eller standard 328.

Kommer hjem til Norge ca den 23 juni med motoren.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Nei. Jeg har ingen link til hjernene.

Jeg har blitt kjent med en dyktig tuner. Han har en meget vellykket programmering til M52B28 med M50 innsug. Og han har kontakt med en spesialist som fjerner EWS sperrer.

Jeg tror at de nå kan fjerne EWS sperren på E36 M3 3.2. Og M5 E39 har spesialisten også fikst til bruk i E30.

Men all kontakt med tuneren går igjennom meg.

Innbytte tilbys på M52 hjerner som er programmerbare. Ikke alle er det. Ofte vil jeg kunne tilby en reservehjerne til M52 motorene, hvis hjernen som står i bilen skal brukes. Da må hjernen sendes til Tyskland.

Det er i alle fall 5 fornøyde brukere av de spesialtilpassete M52B28 hjernene.

Hvis du Hans Wilhelm kjører en enkeltvanos 323ti, så har jeg liggende

en hjerne med EWS deler som er tilpasset din motor med M50B25 innsug. Hvis en bruker dobbelt eksosanlegg som 325/328 har, får en ca 210 hk ut av motoren. Denne hjernen kan selges for 2.500 kr. Og pengene tilbake garanti hvis du ikke er fornøyd. Jeg fikk laget hjernen til en M52B25 motor. Men motoren ble solgt før jeg fikk testet den.

Eirik.

Skrevet

Da er det blitt avtalt salg på denne motoren til en som skal ha en sprek E30. Har skaffet han E34 bunnpanne og nå. Han bor ikke langt i fra meg, så det passer godt for han.

Til deg Julian, så har jeg med enda en M52B28 klargjort for 230 hk uten EWS problemer. Den kommer fra en 328i E36. Ledningsnettet passer rett på. m.m. Jeg lager en ny salgstråd for den motoren.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...