Wacman Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Om hærverk dekkes avhenger av type forsikringsdekning. Å oppfordre til noe så tåpelig som å melde ting stjålet når de ikke er det,bør vel nesten kunne straffes bare det. Dersom forsikringen ikke dekker dette, er hugger'n beste option, koster ikke stort. Om du får dekket rep. av ruta,ringer du bare Hurtigruta og får det fikset der. Seriøst, "si at cdspilleren er stjålet, så får du dekket ruta"? Herregud så idiotisk. Dette er grunnen til at folk ofte sliter med å få erstatning i reelle saker - at noen tror et forsikringsselskap er noen som skylder dem noe og kan ta seg litt ekstra når de kan. Forsikring er dyrt pga risikoen for at noe skjer med den bilmodellen du har. Dette regnes ut ifra statistikk. Jeg har også betalt masse penger til forsikringsselskapet mitt,men om noe heftig skjer,koster det mye mer hjelpe meg enn hva jeg har betalt inn. De kunne ikke drevet business om man skulle betalt lommerusk og så ha et dyrt uhell, det er de som betaler sin premie og ikke tapper selskapet som gjør dem i stand til å erstatte de andre's uhell/skader/idioti etc. Skjerp deg, sladjan. Umoral og tåpelig holdning.
ullsokken Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Tror dette går som tyveri opplegg! si de har tatt cd-spilleren din.? Viss de ikke dekker for vindue så dekker de for spilleren og da får du penger til å kjøpe nytt sidevindu i hvertfall! Å si at cd spilleren er tatt når den ikke er tatt er ikke noe annet enn forsikringssvindel, og da er man ikke noe bedre enn dem som har knust den her ruta. Helt enig. OM du har full kasko kan det hende at denne dekker hærverk. Det gjør værtfall min, er jeg ganske sikker på. Er ikke noe stjålet er dette rent rampestreker/hærverk, muligens av drittunger som var på vei ut døra merket med nødutgang.. dvs. om dette er et døgnåpent parkeringsanlegg er døra også mulig å åpne fra innsiden hele døgnet. Sjekk om forsikringen dekker hærverk og da er det vell likegreit ta det som hærverk, du juger jo ikke da.. har du fått skader på døra av glasset også kanskje?
Wacman Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Det hender føringslista til ruta blir skadet, men om ruta er slått inn kan det hende denne har overlevd. Ellers da er det bare klipsene til dørtrekket du trenger,de pleier å ryke når man tar det av - noe man må for å komme til ramma vinduet sitter på. Om du ikke har sideairbags er jobben enklere, om du har sveivevinduer er det enda enklere.
babjorn Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Skjønner at ikke alle kan skru,derfor er det fint med dette forume hvor det er mange flinke personer som kan hjelpe,når det kommer til bytte av side rute Lykke til å håper ting ordner seg.
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Jada jada Wacman din ærlige mannen Skulle ønsket alle var som deg! tenk for et samfunn vi hadde hatt! Var første tanken som slo meg, ikke veldig gjennomtenkt! hehe Hvis han har ansvar må han sikkert betale alt selv. Men delkasko får han vell dekt, regner med at dette blir tatt under tyveri forsøk.
Wacman Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Var ikke meningen å virke som sola skinner ut av ræva mi,for det gjør den ikke. Syns bare det er mye bedre å kjøre ærlig med forsikringsselskapene, da er du mye tryggere selv på hva du sier og gjør også - og kan tilogmed krangle med dem mye lettere,når du vet du har retten på din side. Prøver du å bøffe dem,må du ljuge hver gang du åpner kjeften,noe som sjelden er særlig heldig. Men du har rett i at verden ville vært bedre om alle var som meg, hadde jo nesten aldri trengt å være uenig med noen jeg da..
sladjan Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 ja tenk deg det viss alle var perfekte! hehe Joda, jeg parkerer heldigviss lengst vekk fra inngansdøra osv osv så har ikke vært borti sånne ting. men surt hvis eieren å må betale for at andre idioter ikke klarer å oppføre seg.
Morty999 Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 om du har ruteforsikring dekke forsikringselskapet dette.. jeg hadde og herværk på min e28,, da dekka de det..
Der Barockengel Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Beklager hvis jeg sporer av en interessant moraldebatt, men dette dekkes normalt av glasskadeforsikring, som TS forhåpentligvis har. I så fall tilsvarer kostnaden glasskadeforsikringens egenandel. Forøvrig er jeg enig i at det var et uheldig valg ved tildeling av parkeringsplass. Dersom denne plassen kostet det samme som de andre, ville jeg bedt om å få montert et skillegjerde e.l. mot passasjen mot døren.
Devi493 Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 Hei, takker for alle svar Etter jeg så gjennom bilen, ser det ikke ut om noe er stjålet, tror dette var hærverk eller "ulykke" eller folk som er irritert over at bilen min står akkurat utenfor utgansdøra og mener at den står i veien når de flytter ting og tang etctetc, skal se nærmere på om det oppstod lakkskader pga glasset imorgen tidlig Har delkasko btw så skal ringe forsikringen og se om de dekker dette eller noe av det så det blir billigere enn å bytte selv, hvis ikke gjør jeg dette selv (med hjelp av bimmers) Skal prøve å få bytta parkeringsplass etter denne episoden og se om de kan se gjennom kameraeneopptakene de har innstallert rundt parkeringsplassene for å se om de kan fakke denne kjeltringen Skal prøve å oppdatere hvordan det går videre, takker for svar igjen, natta
Wacman Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Delkasko dekker dette. Om du skal prøve å bytte ruta selv,kan du få delenumre på klips,samt ETK-bilder av meg.
ehrnst Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 samme skjedde meg her om dagen. egenandelen ved innbrudd lød på hele 4 store hos gjensidige! endte opp med å ta det på ruteforsikringa da huggern ikke hadde noen e36, så tok jeg løsøre på reise. sykt irriterende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå