Eirik Viste Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Jeg har en 2.5 liter M50B25TU motor for salg. Kommer fra en 328ia 1997 modell. Selgeren fikk en bakskade på bilen sin i vinter og den ble solgt i deler. Fant først ut etter at jeg var kommet hjem at det var en M50B25 med stålblokk. Var litt mørkt og i tillegg hadde jeg dårlig tid. Motoren er veldig tørr og fin til en M50 motor å være.Blokken er for det meste svart og fin på innsugssiden. Hadde først solgt denne motoren, men det ble ikke noe av det avtalte salget. Tre nye bilder er lagt til på side 2. Selgeren sin bil var gått 186.000 km. Men siden dennne motoren er satt inn i en nyere bil, vet jeg ikke nøyaktig km.stand. Denne motoren stod allerede i hans 328cia da han kjøpte bilen. Selgeren var meget godt fornøyd med motoren. Han har kjørt bilen i to år. Har skiftet olje hver 7 til 8.000 km. Kjølevannet er byttet 2 ganger i hans eie. Jeg tror ikke motoren er gått mer enn 180.000 km når jeg ser på motoren, siden den er uten lekkasjer. Selgeren fortalte også at motoren bruker verken olje eller vann. Motoren skal være i fin stand. Normalt er biler med aut.gir finere kjørt, så det er et pluss med motoren. Selgeren sa at motoren gikk meget bra og kjørte ifra andre 325ere. Han hadde en 328ia og trodde helt fram til i dag at det var en 2.8 liter i bilen. Som dere ser på bildene er det en del ting som mangler. Nå er gasspjeld, starter, dynamo, svingingsdemper, radiatorvifte montert. Nesten ny vannpumpe og helt ny viftereim er også på plass. Hjerne og LMM følger og med. Klimakompressoren er defekt og er fjernet. Har braketten hvis den ønskes sammen med motoren. For E30 eiere har jeg E34 bunnpanne med oljepickup. Ellers passer motoren rett inn hos dere som har 320ia eller 520ia og vil ha mer krefter. Aut.kassen er lik på 2 og 2.5 literen. Bremsene er helt like på E36 320 og 325. Motoren selges for 9.500 kr + eventuell frakt som beskrevet. Har du en tilsvarende defekt motor, og har de fleste ytre delene, kan motoren selges billigere. Da beholder jeg selv de delene som du måtte ha. Det ser ut til at jeg skal reise til Østlandet den 17. juli for å bytte en bil med en annen. Da kan jeg ta med motoren i bilen for gratis levering hvis du bor i nærheten av kjøreruten fra Stavanger. Eller at du kommer og treffer meg langs E39,E18 med kassebil eller tilhenger hvis du bor et stykke unna. Har ellers en del deler som kan passe til denne motoren ved et eventuelt ombygg. Bra 325 kat og bakpotte. 325 TDS kasse som passer godt til E30 bruk. Har både manuelt og aut. svinghjul. ZF 5HP-18 overhalt aut.kasse. M50B25 svinghjul. Getrag kasse til M50 2 og 2.5 liter. M50 enkelmasse svinghjul med nesten utslitt clutch. 325 mellomaksling(også bakre del løst). Komplett 325 bakstilling med nesten nye bremser. Det er bare å ta kontakt for mer info. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Eirik Viste Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Skulle nok ha laget en ny salgstråd. Forandrer innholdet i mine innlegg. Eirik.
Eirik Viste Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Min tuner har flere typer chip'er til denne motoren og har spesielt en type som gir bra ekstra effekt. Den tilbys til en meget god pris på 1.000 kr ekstra ved kjøp av motoren. Eirik.
Jebuz Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Spennende konsepter med motorer du får taki. Ikke for meg dog. Free bump.
Eirik Viste Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Mine svar passer ikke til en del av innleggene siden motoren som selges ikke er en M52B28 og jeg har forandret annonsen. E39 biler er den motoren ikke aktuell for lenger. Eirik.
Eirik Viste Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 Hei du. Jeg kjenner en meget dyktig mekaniker i Haugesund som kanskje kan gjöre motorbytte for deg. Han har byttet en haug med motorer. Men mä jo höre om han har tid. Jeg har en bil som mä gjöres klar for en kjöper og kan dessverre ikke päta meg annet arbeid de närmeste ukene. Eirik.
JTS77 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Har ikke ti tommeltotter så hadde glatt skifta denne selv. Problemet er kun plass, har denne karen i haugesund plass? og vet du ca pris han tar for motorbytte? Kan selvfølgelig være med å skru Er det noe prutingsmonn på denne motoren? Har en E39 97 mod med m52b20. Min motor er vel ikke verdt så mye så det gjør ikke noe å skru av diverse fra den.. som feks starter dynamo osv..
JTS77 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Hvordan er servicehistorikken på motoren da? er det byttet vannpumpe feks? Seriøst interesert.
Eirik Viste Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 Jeg har ikke hentet motoren enda. Mä spörre närmere om det. Men tyskere er normalt nöye med olje- og filterskift. Mulig at jeg setter pä en ny vannpumpe hvis det enda ikke er gjort. Det er flere interesserte pä denne motoren. Mye foregär pä PM. Eirik.
Jebuz Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Jeg pröver ä finne attraktive motorer som gir bra valuta for pengene. De tusenlappene mine motorer koster ekstra öker verdien pä bilen mer enn kostnadene utgjör. Akkurat for min bil tillater jeg meg å ha mine tvil om det er verdt invisteringen. Men det er ingenting i veien for at du Jabuz setter en 2.8 liter motor inn i den 320IAT. Rent teknisk er det bare smäting som skiller din bil og en 328. Har fått med meg det etter hvert, er egentlig ingenting annet i vegen for det at jeg bytter enn at jeg faktisk synes E36 med 2-literen er morsomt nok for min del. Handler ikke -bare- om hvor fort man kommer seg frem men også hvor bredt man kommer igjennom svingen Flott at du tar initiativ til sånt forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå