JTS77 Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Vi har vel forskjellige krav til motorkraft. Det er i alle fall stor forskjell på å kjøre en 328 kontra 320. Og det viser seg igjen på hva bilene koster. Men er du fornøyd med 320 har du god sjanse til å få tak i en rimelig motor. Mange 320 eiere vil ha 2.8 litere.Til JTS77. Klart jeg slår av på prisen hvis du bruker deler fra din gamle motor. Og du bør nok bruke ledningsnettet og bunnpanne fra din motor for at alt skal passe. Har du aut.gir eller manuell? Og cruisekontroll eller antispinn? Da er det mer jobb med innsugsspjeldet. Det er mulig at du kan skifte motoren selv der jeg skrur. Må i tilfelle gjøre plass til deg. Da hadde det sikkert passet best hvis du kommer tidlig en dag. Så klarer du kanskje å skifte motoren på en lang dag. Jeg har motorkran og annet verktøy. Bukkene mine er kanskje i bruk, så det hadde nok vært bra å ta med dette selv. Det er mye bedre plass i motorrommet på E39 enn E36, så jobben går nok greit. Han heter Tore som jeg kjenner og har nummer 46 40 16 78 hvis du vil ringe om han har tid. Men det er jo billigere å gjøre jobben selv. Eirik. Hvis du har plass til å skifte hos deg og du kan hjelpe til hvis det trengs, blir det ett godt alternativ. Hvor holder du til? Min er en manuell uten cruise men med asc. Hva ser du for deg i pris hvis vi tar min gamle som donor? Evt om du ville hatt den som delbetaling.
Eirik Viste Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 Da er tre nye bilder lagt til. Nå er motoren komplett og dere kan se ut ifra bildene at motoren er tørr og fin. Dobbelmasse svinghjul for manuell kasse kan også monteres uten tillegg. Selgeren sa at denne motoren gikk meget bra. Han trodde at han hadde en 2.8 liter i den fordi den kjørte ifra andre 325ere. Motoren kan som sagt leveres langs kysten av Sør-norge. Og jeg har fraktavtale med TollpostGlobe med 50% rabatt. Kjenner også en sjåfør som kjører Trondheim-Stavanger omtrent ukentlig. Da blir frakten også overkommelig. Eirik. 92 22 65 44.
Eirik Viste Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Skrevet Juli 10, 2010 Opp igjen. Dette skal være en bra motor. Kan tilpasses både til E30, E34 og E32. Aut. og manuell gir. Eirik.
Eirik Viste Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 Har bunnpanne og ledningsnett som passer til E34 og.
Thelax Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Mye arbeid å få dette tilpassa en 1990 e30 320 iat? Har du den enda forresten? Godkjenning BT?
Eirik Viste Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Denne motoren har jeg glemt å markere som solgt. Jeg har nettopp kjøpt en trimmet og overhalet M50B25 uten Vanos. Denne kommer kanskje for salg. Skal høre om en bekjent vil ha den først. Motorenen kommer fra en 525 E34, og passer da rett inn i en E30. Toppen er overhalt og planslipt for 6 mnd siden. Ventiler slipt, nye ventiltetninger. Nytt pakningssett. Innsugs og utblås kanaler er polert. Schrick 280 graders kammer og tilpasset hjerne. Motoren skal yte 220 hk. Skal hente motoren på fredag. Motoren har vært montert helt fram til nå, og går skikkelig. Det er alltid betryggende å vite. Er usikker på om jeg skal bruke kammene selv på en M50B30 motor jeg har. Og montere 2 stk 240 graders innsugskammer på denne motoren. Kommer an på hva jeg får for motoren. Det går et par dager før jeg helt vet hva jeg skal gjøre med denne motoren. Hilsen Eirik.
hao Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Hei Er interessert i M50 svinghjul enkelmasse med clutch og trykkplate Har du dette ennå? Pris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå