Ingenteng Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Hei. Jeg har en 1992 mod BMW 525ix som har det problemet at den bruker MYE bensin (mellom 1,7 og 2 liter pr mil). Jeg syns også at bilen går noe dårligere en den burde og den har en noe høy co måling (ca 0.6-0,7). Jeg har derfor kjørt diagnose på motoren og får opp en feilmeldig på at varme releet til lambdasonden ikke fungerer og lambdasonden viser en måling på mellom 0,0v og 0,1v. Lambdasonden er ny. Jeg har testet selve varme releet og det fungerer. Jeg lurer derfor på om jeg kan ha ledningsbrudd en plass men vet ikke helt hvordan jeg skal måle meg fram til dette. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan måle meg fram til dette eller noen som har noen andre forslag til hva som kan vere feil?
E36Cab1 Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Hvordan testa du releet? Mål på kontakten ved sonden om den har spenning,meiner det er de hvite ledningene. De andre kan du måle frakoblet ved varm sonde,skal da pendle.
Ingenteng Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Jeg tok ut releet og koblet strøm direkte til det og hørte om det klikket
E36Cab1 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Ok,da må du sjekke om du har spenning på kontaktene. Har du ikkje dette der de skal ha dette,må du måle ledningene etter brudd fra lambda til rele,og fra rele til styre-enhet. Sjekk via kobl.skjema viss du er usikker. Dette måles i frakoblet tilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå