bmwJon Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 har kjøpt meg skinn interiør og har tenkt å ta en liten behandlig før jeg setter det inn. pga at akkurat på seteputa på førerstolen, så er det litt ruglete og "stivt" skinn. skulle gjerne fått myknet/glattet det til. har hørt om flere som har brukt spenol og smurt utover og latt det virke en dag eller noe og tørket av det overflødige etterpå. skal visst bli rimelig brukbart etterpå? noen som kan bekrefte eller noe slikt
Jebuz Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Har god erfaring med det å kjøpe sånn rensemiddel og krem for skinn som man får kjøpt på møbelforretninger samt helt vanlig lærvoks. Sånn rent prinsippielt så skal egentlig skinn klare å ta til seg fett i en eller annen sammenheng uansett hva man smører på. Det reagerer ikke så godt på ting som er tilsatt parfyme og farge dog. Test ut på et mindre område som ikke synes så godt hvis det er et produkt du bruker første gang.
bmwJon Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 ok, er det bare å spørre noen i møbelforetningen da, så vet dem hva jeg skal ha? pris evt?
Jebuz Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Spør etter et rense/behandlingskit til skinnmøbler. Koster rundt 2-300kroner. Nermeste ekornes-utsalg har sånt, helt garantert.
nimitz Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 De fleste bilpleie merkene har også skinnpleie produkter. Har selv brukt Auto Glym sitt skinnpleie produkt i flere år og er godt fornøyd. Lukter litt et par dager etter behandling, men det går over.
bmwJon Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 vil det hjelpe til å myke opp/stramme opp skinnet der det er blitt ruglete og stivt da?
Jebuz Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Autoglym er placebo i flaske i mine øyne. Vi vil rett og slett narres til å tro at dette er noe bedre enn det man finner i en møbelforretning. Jeg finner det ganske utrolig hva folk er villig til å betale for noe noen påstår er "kvalitet".
nimitz Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Autoglym er placebo i flaske i mine øyne. Vi vil rett og slett narres til å tro at dette er noe bedre enn det man finner i en møbelforretning. Jeg finner det ganske utrolig hva folk er villig til å betale for noe noen påstår er "kvalitet". Har vel ikke akkurat påstått at Autoglym sine produkter er de beste. Men jeg har god erfaring med skinnbehandlings produktet til Autoglym. Synes skinnet blir mer mykt og holder seg fint etter behandling. Men siden du tydligvis har god greie på hvilket produkter som er bare "dritt", så har du kanskje også greie på hva som er bra?? Kom med et merke som er mye bedre enn Autoglym, så er ihvertfall jeg villig til og prøve det. Men da bør du begrunne hvorfor det er så bra, og ikke bare slenge ut noe vås.
Jebuz Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Har vel ikke akkurat påstått at Autoglym sine produkter er de beste. Men jeg har god erfaring med skinnbehandlings produktet til Autoglym. Synes skinnet blir mer mykt og holder seg fint etter behandling. Men siden du tydligvis har god greie på hvilket produkter som er bare "dritt", så har du kanskje også greie på hva som er bra?? Kom med et merke som er mye bedre enn Autoglym, så er ihvertfall jeg villig til og prøve det. Men da bør du begrunne hvorfor det er så bra, og ikke bare slenge ut noe vås. Virker som om du misforstår litt her, Autoglym sine produkter er for all del bra. Det jeg reagerer på er prisingen til produktene dems og at produktene de selger til syvende og sist ikke er noe bedre en alle andre sine men selges som "spesialtilpasset for skinn i bil". Reklamens makt er noe fornurlige greir, så det er mer på et idiologisk prinsipp at jeg bruker andre ting enn akkurat kvaliteten til produktene dems. Nå bruker jeg somregel(jeg har testa både Ekornes sin lærkrem og helt vanlig voks) noe som kalles Leathermaster som fungerer helt tilfredsstillende og gir mykheten man er etter. Men som jeg tidligere har gitt uttrykk for, det er viktigere -at- man gjør det enn kvaliteten og prisen på produktet man gjør det med. Så spenol vil sikkert fungere fint iom at det er fett i det også uten at jeg noen gang har testet akkurat -det-. Edit: Og for all del, jeg selger ingen av produktene og har egentlig ingen interesse av å promotere at noen av disse er bedre enn de andre. Forskjellige skinntyper reagerer forskjellig, det må ganske enkelt testes på skinnet i din bil.
bmwJon Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 ok, masse bra svar her.. kjøpte turtlewax sitt produkt(var det første jeg kom over egentlig). kostet ca 150kr og det ga litt mer mykhet og glans, samt fikk vekk litt skitt(det sto at dette også egnet seg til skinnmøbler i hus). har aldri hatt hatt skinn interiør før, og testet ut noen produkt. Men skulle tro det var mulig å få det enda litt mykere, spesielt på pute, der fører sitter. men mulig det kommer seg etter flere behandlinger..er ikke sikkert det er blitt behandlet på en god stund før jeg kjøpte dette
Eksos Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Om du vil ta det skikkelig så stikker du på magerholm, tar ferga over, og kjøper inn diverse hos leathermaster! Der får du også kjøpt farge, dersom du har noen hvite striper/missfarging noen plasser..
bmwJon Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 ok, høres ikke dumt ut! mye man må ut me for farge og div. da?
Eksos Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Usikker.. Hvilken farge er det? Har en kompis som driver å selger diverse slikt, merket er dynamix, og har selv veldig bra erfaringer med det Han har alt du trenger, såpe, skinn-sparkel til eventuelle riper, balsam og farge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå