Arotished Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Vet jo aldri, finnes endel E30 fanatikere her inne
noekult Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Tja joo, jeg elsker E30... Hatt selv... Men det der er E60 M5 penger om par år... Eller E39 M5 med kompressor/turbobygge penger i dag... Osv. Tror man skal finne en veeeeeeeeeeeeeeeldig dedikert fan for den summen, er jo tre ganger bilens vanlige pris Og man kommer sikkert litt langt ved å bruke 500.000 kr. (!!) selv på en original M3 man kjøper for 200.000 og... Du skjønner hvorfor jeg er sarkastisk?
oddis Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Igjen, slutt å sammenlikn den med kjipe orginale M-biler! Denne er ikke i nærheten av noen M bil, det er i en annen liga. Når man bygger bil, og la oss si bygger grombil med 500k i frisk kapital, vil man bli skremt av hvor mye penger som renner vekk i fraktkostnader med post eller bensinutgifter til bil, ting du må kjøpe dobbelt opp av (50 turer til tess?) fordi det enten ikke passer, eller ryker under modding. MASSE småutgifter som på et såpass vilt bygg vil påløpe seg minst 100k. Tenk deg alt verktøyet man må skaffe til veie for å lage noe liknende (alt fra slipeutstyr, lakkverktøy, finish og fasilitene, kunnskapen (hvis ikke må man sette bort masse) for å få dette i havn. Se på bildene og tenk for deg hvor mange timer det har tatt å montert på carbontak, modde hjulbuene rundt baut helt proposjonale utover, Og ikke glem bare UTVIKLING av en slik psykomotor, det krever enormt med tid og penger. En eneste bremsing i proffesjonell benk påløper seg fort til minst 20 000kr for bremsing, frakt til og fra, bensinutgifer, oljebytter etc.. Så kanskje man må til med toppakningsbytte (Og alle utgiftene det medfører) Når man bygger bil innser man fort at ting ikke var som på papiret... noe jeg smertelig har fått erfare. Jeg vet jeg har 'forsvart' denne prisen mange ganger, noe jeg egentlig ikke har til hensikt å gjøre, jeg vil bare at folk SKAL forstå at det å bygge bil vanvittig dyrt, uansett hva man tror på forhånd. Tror man det er dyrt, gang det opp med 2. Tror man det er billig, gang det opp med 10. Man ser trenden i Sverige at de aller grommeste byggene koster typ 350-400-450k å bygge. Og da er de helt verste i performance, men har enda mye standardutstyr, og er ikke i nærheten av noe som kan kalles strøken i det omfang Helge sin bil er. De har heller ikke 3-veis understell, som i seg selv er borti 70-80k, om ikke mer. Og husk på, de 500k er kun PENGER. Ikke arbeidstimer som du forsaker venner og kompiser, fester, utflukter, timer foran pcn/tvn etc!!
BreitBau Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Kan vel skrive under på at det er dyrt med slitt småfiks Skulle kjøpt den bare for å hatt den.. Men måtte investert i noe heftig alarmanlegg på garasjen da tror jeg..
Reset Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Igjen, slutt å sammenlikn den med kjipe orginale M-biler! Denne er ikke i nærheten av noen M bil, det er i en annen liga.Når man bygger bil, og la oss si bygger grombil med 500k i frisk kapital, vil man bli skremt av hvor mye penger som renner vekk i fraktkostnader med post eller bensinutgifter til bil, ting du må kjøpe dobbelt opp av (50 turer til tess?) fordi det enten ikke passer, eller ryker under modding. MASSE småutgifter som på et såpass vilt bygg vil påløpe seg minst 100k. Tenk deg alt verktøyet man må skaffe til veie for å lage noe liknende (alt fra slipeutstyr, lakkverktøy, finish og fasilitene, kunnskapen (hvis ikke må man sette bort masse) for å få dette i havn. Se på bildene og tenk for deg hvor mange timer det har tatt å montert på carbontak, modde hjulbuene rundt baut helt proposjonale utover, Og ikke glem bare UTVIKLING av en slik psykomotor, det krever enormt med tid og penger. En eneste bremsing i proffesjonell benk påløper seg fort til minst 20 000kr for bremsing, frakt til og fra, bensinutgifer, oljebytter etc.. Så kanskje man må til med toppakningsbytte (Og alle utgiftene det medfører) Når man bygger bil innser man fort at ting ikke var som på papiret... noe jeg smertelig har fått erfare. Jeg vet jeg har 'forsvart' denne prisen mange ganger, noe jeg egentlig ikke har til hensikt å gjøre, jeg vil bare at folk SKAL forstå at det å bygge bil vanvittig dyrt, uansett hva man tror på forhånd. Tror man det er dyrt, gang det opp med 2. Tror man det er billig, gang det opp med 10. Man ser trenden i Sverige at de aller grommeste byggene koster typ 350-400-450k å bygge. Og da er de helt verste i performance, men har enda mye standardutstyr, og er ikke i nærheten av noe som kan kalles strøken i det omfang Helge sin bil er. De har heller ikke 3-veis understell, som i seg selv er borti 70-80k, om ikke mer. Og husk på, de 500k er kun PENGER. Ikke arbeidstimer som du forsaker venner og kompiser, fester, utflukter, timer foran pcn/tvn etc!! Får komme med den komentaren alle sier om dyre biler da! "Men man får jo ikke tilbake alle pengene man bruker på å bygge bil" Helt klart fantastisk rå bil! Sikkert verdt hver ei krone for dem som har råa til å kjøpe seg ett slikt beist
Arotished Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Hehe, å bruke 1000 timer+++ og 500 000kr+++ på en bil for så å selge den for halv pris etter en liten stund pga f.eks interessen har falt eller nytt prosjekt på gang tyder på at det er alt for mye penger i omløp hos enkelte
MotorViagra Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Denne bilen er helt rå, men pass på- Det er utrolig mye heftelser på denne bilen! http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_ ... nr=ze41337
Kristov Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Denne bilen er helt rå, men pass på-Det er utrolig mye heftelser på denne bilen! http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_ ... nr=ze41337 Da er det vel bare å ha pengene klare når den kommer på tvangsauksjon?
Arotished Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Kan da ikke være 757 000 i denne bilen?
oddis Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Bilen står ikke i Helges navn, og det er en stund siden den skiftet eier nå. Om det faktisk er eierskifte eller "eierskifte" vet jeg ingenting om..
NBCustom Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Kan skrive under på at det Oddis sier stemmer, er helt sykt hvor mye dyrere det er å bygge bil enn planlagt. Hadde planer om at merca jeg restauerer nå skulle koste meg rundt 50 000 ferdig, jeg nærmer meg 50 k NÅ og det gjenstår masse på den. B.la trimming, trekking av interiør i skinn og komplett stereo. Også småting som nye dekk og lakkering av felger. Min erfaring er at det å bygge bil koster det dobbelte av planlagt, hvertfall på gamle rimelige biler.
noekult Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Kan skrive under på at det Oddis sier stemmer, er helt sykt hvor mye dyrere det er å bygge bil enn planlagt.Hadde planer om at merca jeg restauerer nå skulle koste meg rundt 50 000 ferdig, jeg nærmer meg 50 k NÅ og det gjenstår masse på den. B.la trimming, trekking av interiør i skinn og komplett stereo. Også småting som nye dekk og lakkering av felger. Min erfaring er at det å bygge bil koster det dobbelte av planlagt, hvertfall på gamle rimelige biler. Sånn er det å drive business og
NBCustom Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Kan skrive under på at det Oddis sier stemmer, er helt sykt hvor mye dyrere det er å bygge bil enn planlagt.Hadde planer om at merca jeg restauerer nå skulle koste meg rundt 50 000 ferdig, jeg nærmer meg 50 k NÅ og det gjenstår masse på den. B.la trimming, trekking av interiør i skinn og komplett stereo. Også småting som nye dekk og lakkering av felger. Min erfaring er at det å bygge bil koster det dobbelte av planlagt, hvertfall på gamle rimelige biler. Sånn er det å drive business og Du dreiv med trading, var det det? Du ligger noe år foran meg du da, jeg skal begynne for meg selv etter studiene Ikke helt bestemt meg for hva enda, men har noen top secret planer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå